וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התובע הכללי של ניו יורק הגיש תביעה נגד UBS בגין הונאת ניירות ערך

רויטרס

24.7.2008 / 20:46

אנדרו קומו: "UBS אשם בהתנהלות לא חוקית ובהפרה בוטה של האמון בין הבנק ללקוחותיו"

ARS (Auction Rate Securities) הוא סוג של מכשיר חוב, כמו איגרת חוב, שמונפק על ידי חברות, רשויות מקומיות וחברות כרטיסי אשראי לטווחים ארוכים, אולם הריבית עליו משתנה ונקבעת מחדש במכרז מדי שבוע, שבועיים, חודש או חמישה שבועות.



לטענת קומו, UBS ביצע הונאה כאשר הטעה את משקיעיו לחשוב שהם לא יתקשו למכור את הנכסים, אפילו לאחר ששוק ה-ARS קרס ומנהלים בכירים בבנק מכרו בעצמם ניירות ARS בשווי של 21 מיליון דולר בעודם ממליצים על הנכסים למשקיעים.



"לא זאת בלבד ש-UBS אשם בביצוע הפרה בוטה של האמון בין הבנק ללקוחותיו, אלא שמנהליו הבכירים יצאו מהשוק ברגע ששוק ניירות הערך החל להתמוטט והותירו אלפי משקיעים עם נכסים בלתי סחירים", אמר קומו, שטען כי התנהלות UBS הייתה לא חוקית והוסיף כי לקוחות UBS מחזיקים כיום נכסי ARS בלתי נזילים בשווי של 25 מיליארד דולר. קומו הוסיף כי הרשויות האמריקאית יתבעו מ-UBS פיצויי עונשין בסך מיליארדי דולרים.



"UBS המשיך בהונאה, אפילו אחרי שהם ידעו שההונאה נחשפה. אחרי שמחירי ה-ARS התחילו ליפול הם המשיכו למכור את הנכסים למשקיעים", אמר קומו, שטען כי "UBS לא פעל לבדו, והיו מוסדות אחרים שהיו שותפים להונאה הזאת", שגם נגדם לדבריו יוגשו תביעות דומות. עם זאת, טען קומו, "UBS הוא היחיד שהיה מעורב מבין הבנקים הגדולים".



מ-UBS נמסר בתגובה כי הבנק "יתגונן בנחרצות נגד האישומים". "זה מתסכל לדעת שהתובע הכללי של ניו יורק הגיש את התלונה הזאת, למרות ששיתפנו פעולה עם משרדו בצורה מלאה כדי לספק נזילות ללקוחותינו המחזיקים בניירות ARS", נמסר בהודעת UBS.



ניו יורק היא המדינה השלישית שהגישה תביעה בחודשים האחרונים נגד UBS, הנחקר בימים אלה על ידי הרשויות בארה"ב בחשד שסייע ללקוחות אמריקאים עשירים להעלים מסים בסך מיליארדי דולרים, בנוגע להתנהלותו של הבנק בשוק ה-ARS, אשר שוויו מוערך ב-330 מיליארד דולר. בחודש עבר הגישה מדינת מסצ'וסטס תביעה נגד UBS בדרישה כי ירכוש את הניירות מלקוחותיו במדינה במחיר של 100 סנט על הדולר, והמועצה המפקחת על שוק ניירות הערך בטקסס הגישה השבוע בקשה לשימוע בתביעה להשעות את רשיונו של UBS לפעול במדינה בטענה כי ביצע הונאה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully