וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט ופייסבוק מרחיבות את השת"פ: תשלב את מנוע החיפוש ושירות הפרסום צמוד תוצאות החיפוש

אשר שכטר

24.7.2008 / 22:14

מנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר: נגדיל את השקעותינו בשוק הפרסום המקוון במטרה להתחרות בגוגל

סאטיה נאדלה, סגנית נשיא בכירה במיקרוסופט האחראית על פעילות החיפושים, הפורטלים ופלטפורמות הפרסום המקוון של החברה, אמרה היום במהלך אסיפת האנליסטים השנתית של מיקרוסופט כי ענקית התוכנה תפעיל את מנוע החיפוש Live Search ואת שירות הפרסום צמוד תוצאות החיפוש שלה בפייסבוק החל מהסתיו הקרוב.



בשנה שעברה רכשה מיקרוסופט נתח של 1.6% ממניות פייסבוק תמורת 240 מיליון דולר, על בסיס הערכת שווי של 15 מיליארד דולר לאתר הרשתות החברתיות הפופולרי ביותר בעולם. במקביל, הצליחה מיקרוסופט להגיע גם להסכם בלעדי עם פייסבוק, לפיו היא תהיה אחראית על הפרסום באתר מחוץ לארה"ב.



העסקה בין פייסבוק למיקרוסופט דומה לשיתוף הפעולה על עסקת הפרסום בין גוגל לרשת החברתית המתחרה מייספייס, שבמסגרתו שולב מנוע החיפוש ושירות הפרסום צמוד תוצאות החיפוש של גוגל במייספייס. העסקה לא התבררה כהצלחה מסחררת עבור גוגל, מאחר שמרבית הגולשים באתרי רשתות חברתיות לא מבצעים לרוב חיפושים מהאתרים עצמם.



אף על פי כן, עשויה העסקה עם פייסבוק להגדיל את שיעור החשיפה של Live Search, המתקשה לנגוס בנתח השוק של מנועי החיפוש המתחרים של גוגל ושל יאהו. בחודש שעבר חשפה חברת המחקר קומסקור נתונים לפיהם פייסבוק הצליחה, לראשונה בתולדותיה, לעקוף את מייספייס ולהפוך לרשת החברתית הגדולה בעולם במונחי משתמשים, עם 115 מיליון מבקרים ייחודיים באפריל. בתחילת יוני, הגיעה מיקרוסופט להסכם עם יצרנית המחשבים HP, לפיו סרגל החיפוש של Live Search של מיקרוסופט יותקן בכל מחשביה.



מנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר, אמר היום במהלך ועידת האנליסטים של החברה כי ענקית התוכנה מתכוונת להוציא לפחות 2.5 מיליארד דולר השנה בניסיון להתחרות בגוגל, משום שהרווח הפוטנציאלי שהיא עשויה לגרוף בשוק הפרסום המקוון גדול מדי מכדי לוותר על המאבק בענקית החיפושים המקוונים, השולטת בשוק.



"הערך הכלכלי שיש לנו הזדמנות ליצור באמצעות הגברת ההשתלבות בעולם הפרסום המקוון גבוה בלפחות 40%-60% מהערך הכלכלי שלנו כיום", אמר באלמר, שהוסיף כי "בהתחשב בעובדה שאנחנו חושבים שנוכל להצליח באמצעות סבלנות, מדובר בהשקעה קטנה יחסית". באלמר ציין כי הוא אינו יודע כמה זמן תמשיך החברה להגדיל את הוצאותיה בתחום הפרסום המקוון.



"אנחנו הולכים להמשיך להשקיע עד שנגדיל את נתח השוק שלנו", אמר באלמר, שהוסיף כי מיקרוסופט "צריכה להגביר את המאמצים שלה באופן משמעותי" כדי להתחרות בחברות אחרות בתחום ה-IT. מיקרוסופט, שמנוע החיפוש שלה הוא השלישי בגודלו בעולם אחרי מנועי החיפוש של גוגל ויאהו, והחברה טרם הצליחה עד כה לנגוס בנתח השוק של גוגל, השולטת ביותר מ-65% משוק החיפושים המקוונים.



על העסקה עם פייסבוק הכריזה מיקרוסופט כחודש לאחר כישלון המגעים בינה לבין יאהו, אותה ביקשה לרכוש תמורת 47.5 מיליארד דולר, או 33 דולר למניה. לאחר שהצעת הרכש שלה נדחתה על ידי יאהו בטענה כי היא נמוכה מדי, ניסתה מיקרוסופט לרכוש מיאהו את חטיבת החיפושים המקוונים שלה, אך גם הצעה זו נדחתה על ידי החברה. בשבוע שעבר דחתה יאהו הצעת רכש נוספת מצד מיקרוסופט והמשקיע המיליארדר קארל אייקאן.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully