וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגולטור הסחורות בארה"ב הגיש אישומים נגד קרן גידור הולנדית החשודה בביצוע מניפולציה במחירי הנפט

סוכנויות הידיעות

24.7.2008 / 23:01

ה-CFTC טוען כי קרן הגידור Optiver גרפה רווח של מיליון דולר כתוצאה ממניפולציה ב-2007

לטענת ה-CFTC, שלושה בכירים ב-Optiver גרפו לכיסם רווח של כמיליון דולר במארס 2007 באמצעות ניסיון לבצע מניפולציה במחירי הנפט שבמסגרתה רכשו מספר משמעותי של חוזים עתידיים לקראת נעילת המסחר ולאחר מכן מכרו אותם במטרה להשפיע על המחירים. לפחות בשלושה מקרים, לפי הרגולטור האמריקאי, הצליחו עובדי הקרן להשפיע על מחירי הנפט לרדת או לעלות.



"למרות שהמזימה הספציפית הזאת נמשכה רק מספר ימים במארס 2007, לא נסבול אפילו ניסיונות לעוות את המחירים לטווח הקצר", אמר יו"ר ה-CFTC, וולט לוקן.



ההודעה על הגשת האישומים נגד הקרן ההולנדית מגיעה יום לפני שהסנאט האמריקאי צפוי להצביע על חקיקה שתגביל את הספקולציות בשוקי האנרגיה ותטיל מגבלות מסחר חדשות שה-CFTC ייאלץ לאכוף, בעקבות העלייה החדה במחירי הנפט, שנסק ב-11 ביולי לשיא של 147.27 דולר לחבית ומאז נפל ביותר מ-15%.



מנהל האכיפה של ה-CFTC, סטיבן אובי, הכחיש את ההערכות כי ההכרזה על הנקיטה בהליכים נגד Optiver נועדה להשפיע על ההצבעה ואמר כי האישומים לא הוגשו מסיבה פוליטית. עם זאת, קווין בוק, סגן נשיא בכיר בבית ההשקעות FBR, אמר לסוכנות הידיעות בלומברג כי "הקונגרס מחפש מישהו להאשים בהתרבות הספקולציות בשוק, וה-CFTC רוצה לוודא שזה לא יהיה הוא".



הקונגרס מפעיל כיום לחצים רבים על ה-CFTC לפעול נגד הספקולנטים בשוק האנרגיה, לאחר שמחירי הנפט והבנזין זינקו בכ-40% מאז תחילת השנה והכבידו על הוצאותיהם החודשים של אמריקאים רבים. בחודש שעבר חשף ה-CFTC כי הוא מנהל מזה מספר חודשים חקירה רחבת היקף של התפקיד שמילאו משקיעים ספקולנטים בשוק האנרגיה בארה"ב וחשדות כי בוצעו מניפולציות במסחר בחוזים על נפט גולמי. חשיפת דבר החקירה, שנפתחה בחודש דצמבר, נעשתה בניגוד למדיניות הסודיות המקובלת של ה-CFTC "בשל התנאים חסרי התקדים הקיימים כיום בשוק".



החקירה מתמקדת בחששות לניצול לרעה של אופן הרכישה, שינוע, אחסון ומסחר בנפט גולמי, ונגזרים הקשורים אליו מאז חודש דצמבר 2007, מסר הרגולטור. Optiver היא הגוף הראשון שנגדו הוגשו אישומים בעקבות ממצאיה של אותה חקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully