וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונים שלטון בכסף

צביקה גוטליב

25.7.2008 / 7:41

הממשלה משלמת מחיר כבד בתקציבים למען הישרדותה

יו"ר ש"ס, השר אלי ישי, הוא המרוויח הגדול לפי שעה מהאנרכיה בקואליציה. מדי שבוע מקבלת ש"ס נתח ממנעמי השלטון כדי למנוע את פרישתה מהממשלה, ועוד היד נטויה. נציגיו של ראש הממשלה אהוד אולמרט הציעו לישי השבוע 250 מיליון שקל "תוספת יוקר" לקצבאות הילדים, בתמורה לתמיכת ש"ס במינוי ח"כ אבישי ברוורמן (העבודה) ליו"ר ועדת הכספים. אבל ישי דחה את ההצעה בגלל הסכום הנמוך, לטעמם.



בינתיים מסתפק ישי בקבלת קופונים "קטנים", הגורמים לו להמשיך לתמוך בממשלתו הרעועה של אולמרט. שלשום בלילה, במחטף, הועלתה להצבעה הצעת חוק הליבה, המאפשרת מתן מימון ממשלתי למוסדות חינוך חרדיים שאינם מלמדים את מקצועות הליבה (חשבון, אנגלית ומדעים). הצעת החוק הועלתה בתמורה לאי התנגדותה של ש"ס, כמה שעות קודם לכן, למינויו של ברוורמן ליו"ר ועדת הכספים.



וזה לא הכל. בשבוע שעבר קיבלה מליאת הכנסת בקריאה טרומית, ובניגוד לעמדת הממשלה, הצעת חוק שהגיש ח"כ אמנון כהן (ש"ס) להגבלת העמלות הבסיסיות של הבנקים ל-1.5 שקלים בחודש. נגיד בנק ישראל פרופ' סטנלי פישר והמפקח על הבנקים רוני חזקיהו התנגדו להצעה בחריפות, אבל ש"ס חשובה לממשלה יותר מהנגיד, ולכן הקואליציה לא פעלה להדוף את הצעת החוק.



ואולם ש"ס היא לא היחידה שנהנית מהאנרכיה בקואליציה. מפלגת העבודה דרשה השבוע מהאוצר לממש את ההסכם הקואליציוני לעדכון קצבאות הזקנה. בקואליציה בטוחים שלבסוף תושג נוסחת העדכון לשביעות רצונה של העבודה, שלא תיתן לח"כ משה שרוני (צומת-צדק לגמלאים) לחטוף מתחת לאפה את הקרדיט לכך באמצעות הצעת החוק שהגיש להעלאת הקצבאות מ-16% ל-19%.



שרוני טען בשבוע שעבר כי הצביע במליאה בעד מינויים של אלי אפללו ורוחמה אברהם לשרים, בעקבות הבטחה שקיבל כי הממשלה תתמוך בהצעת החוק שלו. אבל יממה לאחר ההצבעה על מינוי השרים דחתה הקואליציה את הצעת החוק לעדכון קצבאות הזקנה, למורת רוחו של שרוני. בקואליציה מעדיפים כנראה לפזר את ההשקעה על מספר גבוה יותר של חברי כנסת, משלושת הח"כים של שרוני.



בנוסף, בשקט בשקט מעניקה הממשלה הטבות למגזר הערבי, לרווחת הסיעות הערביות שנציגיהן תמכו במינוי ברוורמן. השבוע החליטה הממשלה להקים עיר ערבית בגליל, ובוועדת הפנים קודמו במרץ, ובניגוד להצהרות משרד הפנים, הצעות חוק המבטלות את איחוד המועצות המקומיות במגזר הערבי. בקרוב יועבר גם סיוע ממשלתי לרשויות ערביות.



את ההפקרות הזו צריך להפסיק. אסור שהמשך כהונתה של הממשלה הנוכחית ילווה בקניית שלטון בכסף. אם הדבר יימשך, הוא יגרום להשחתה של המערכת הפוליטית, ישבש את סדרי העדיפויות בתקציב המדינה ויפגע גם במשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully