וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכללית תפצה עובדת במיליון שקל בשל אפליה בתנאי הפרישה

חיים ביאור

25.7.2008 / 7:55

העובדת תבעה את קופת חולים כללית על אפליה לעומת גברים שנכללו באותו הסדר פרישה

שופטת בית הדין הדס יהלום קבעה כי העובדת לאה פס, שערב פרישתה שימשה מנהלת השיווק של מחוז המרכז בכללית, תקבל פיצוי בסך חצי מיליון שקל בשל אפלייתה בהסכם הפרישה. בתוספת הצמדה וריבית מגיע הסכום לכמיליון שקל.



פס, שיוצגה על ידי עורכי הדין אביתר קנולר וקרן מימון, פרשה לפנסיה מוקדמת ב-95', בתקופה שבה הכללית היתה נתונה במשבר כספי חמור. בתביעה שהגישה טענה פס כי הופלתה לרעה בתנאי הפרישה על פני גברים שפרשו מעבודתם בכללית באותה עת. היא ביקשה שבית הדין יפסוק לה פיצוי כספי שישקף את מצבה אלמלא האפליה.



הכללית טענה, באמצעות עורכי הדין ענת קנת וחן בכר, שהאינטרס הציבורי ושיקולי תקציב מצדיקים את דחיית התביעה של העובדת, וכי בכל מקרה התביעה התיישנה. עוד טענה הכללית כי חוזי הפרישה נכרתו עם כל אחד מהעובדים והעובדות בנפרד, כך שבחוזים נכללו מרכיסים אישיים וכלליים גם יחד.



השופטת יהלום קבעה כי פס הופלתה לרעה לעומת הגברים שפרשו מעבודתם בכללית באותה תוכנית פרישה, ולכן יש לבטל את הסעיף הפסול והמפלה באותה תוכנית. לפי סעיף זה, תשלומי הפנסיה המוקדמת וההפרשות שמעבירה הכללית לקרן הפנסיה קג"מ, שבה מבוטחת העובדת, ייפסקו בהגיעה לגיל 60, בעוד שהגברים זכאים לתשלומים אלה עד גיל 65.



השופטת הזכירה כי עוד ב-2002 קבע בג"ץ שהסעיף בהסכם הפרישה בכללית, הקובע חובה לפרוש לפנסיה בגיל 60, מפלה לרעה את הנשים. לפיכך, קבעה, יש להחזיר את העובדת למצב שבו היתה לו לא היתה ננקטת כלפיה אפליה. השופטת יהלום חייבה את הכללית לשלם לפס את הוצאות המשפט בסך 17 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully