וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב עליית מחירי הדלק - ישראייר תפסיק לטוס לניו יורק בחורף

זוהר בלומנקרנץ

25.7.2008 / 7:53

בנוסף, בוחנת החברה לבטל או לצמצם את טיסותיה לאירופה

התוכנית החדשה תתפרסם בתוך שבוע עד עשרה ימים, ואפשר שאף תכלול צמצום או ביטול של טיסות ליעדים באירופה. אחת האפשרויות היא לחדש את הטיסות לארה"ב וליעדי מפתח מישראל לאירופה בשיא עונת הקיץ ב-2009.



ישראייר היתה חברת התעופה הישראלית הראשונה שהתחרתה באל על עם קו טיסות סדיר לניו יורק. השנה אף הצטיידה ישראייר במטוס איירבוס 330-A, ששימש אותה בקו הסדיר לארה"ב. כיום מפעילה החברה שלוש טיסות בשבוע בקו לארה"ב.



ואולם התחרות החריפה מצד אל על וחברות התעופה הזרות מחד, והעלייה החדה במחיר הדלק מאידך, הפכו את טיסות ישראייר מישראל לארה"ב לפחות כדאיות מבחינה כלכלית. עונת השפל בנסיעות החורף צפויה להקטין עוד את ההכנסות מהקו.



בקו לניו יורק מתחרה ישראייר באל על, שמפעילה הקיץ בקו זה 3-4 טיסות ביום, וכן בחברות התעופה האמריקאיות: קונטיננטל איירליינס שנוחתת בניוארק שבניו ג'רסי; ודלתא איירליינס שנוחתת בנמל התעופה קנדי שבניו יורק. בנוסף מתמודדת ישראייר עם חברות התעופה האירופיות בישראל, שמציעות אף הן טיסות מנתב"ג לניו יורק דרך יעדי הבית שלהן באירופה.



ישראייר סבלה במחצית הראשונה של 2008 מירידה משמעותית במספר הנוסעים בקוויה השונים. על פי נתוני רשות שדות התעופה (רש"ת), במחצית הראשונה של 2008 הטיסה ישראייר 121,861 נוסעים, לעומת 158,879 נוסעים במחצית הראשונה של 2007 - ירידה של 23.3%. נתח השוק של החברה הצטמצם אף הוא, וירד מנתח שוק של 3.6% מכלל הנוסעים בנתב"ג במחצית הראשונה של 2007, ל-2.41% במחצית הראשונה של 2008.



בכיר בישראייר אמר אתמול בתגובה: "אין זה סוד כי ענף התעופה נמצא במצב לא קל, במיוחד הטיסות ליעדים ארוכי הטווח. כרגע אנו טסים כרגיל, אך בוחנים את קווי הטיסות שלנו. נפרסם בקרוב את תוכנית הטיסות ל-2009, שתיתן ביטוי גם לקו הטיסה לניו יורק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully