וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: בז"ן בחנה עסקה לרכישת חברת הדלק הטורקית Akpet

אבי בר-אלי

25.7.2008 / 8:19

אקפט היא השלישית בשוק הטורקי מבחינת כושר האחסון ומדורגת שנייה במספר מתקני האחסון שברשותה

השבוע פורסם ב-TheMarker כי בז"ן שבשליטת החברה לישראל בוחנת עסקה לרכישת חברת דלק קמעונית בטורקיה ב-750 מיליון דולר. נציג מטעם החברה הטורקית ביקר באחרונה בחשאי בישראל ונפגש עם בכירים בבז"ן. הנציג טען כי החברה הטורקית מנהלת במקביל משא ומתן מתקדם עם חברת אנרגיה רוסית. לפי פרסומים בטורקיה, המדובר בחברת האנרגיה הרוסית Lukoil, המוכרת נפט וגז טבעי ל-24 מדינות בעולם. החברה נכנסה לשוק הטורקי ב-98' ומחזיקה ב-50 תחנות תדלוק פרבריות. Lukoil כבר ניהלה לפני כשנה משא ומתן לרכישת אקפט, אך העסקה לא יצאה לפועל.



אקפט נוסדה ב-2005 כתוצאה ממיזוג קבוצות Aytemiz ו-Ciner Holding. לפני כשנה רכש איש העסקים איסמעיל אייטמיז את מניות שותפתו Ciner והפך לבעלי החברה. קבוצתו של אייטמיז פועלת בשוק האנרגיה הטורקי זה 43 שנה.



בראיון לסוכנות בלומברג לפני כשלושה חודשים, הודיע מנכ"ל בז"ן, ישר בן-מרדכי, כי החברה מחפשת אחר השקעות בתחום האנרגיה בטורקיה ובמדינות אגן המזרח התיכון. בן-מרדכי ציין כי בכוונת בז"ן להיכנס לתחום שיווק הדלק הקמעוני בחו"ל, וכי החברה בוחנת רכישת תחנות תדלוק בעיקר בטורקיה, קפריסין ואיטליה. בבז"ן טענו השבוע כי העסקה הנדונה אינה על הפרק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully