וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי מופז גם אשכנזי מקפיץ את מחיר הנפט: לאחר נפילה של 15% מחיר הנפט שב לעלות מעל 125 דולר לחבית

נמרוד הלפרן

25.7.2008 / 9:04

אנליסט: "עליית מחיר הנפט בעקבות דברי הרמטכ"ל מהווה תזכורת לגבי המתיחות בין ישראל לאיראן"



לאחר נפילה של יותר מ-15% בתוך שבועיים, התאושש אתמול מחיר הנפט הגולמי בניו יורק משפל של שבעה שבועות. זאת, על רקע הערכות כי הירידות שנרשמו באחרונה היו מופרזות, וכן על רקע דבריו של הרמטכ"ל, רב-אלוף גבי אשכנזי - העורך ביקור בארה"ב - לפיהם אם לא תהיה ברירה יהיה צורך לנקוט בפעולה צבאית נגד איראן.



מחיר החוזים על הנפט הגולמי למסירה בספטמבר נסגרו אמש בבורסת הסחורות של ניו יורק בעלייה של 0.8% ל-125.49 דולר לחבית. זאת, לאחר שמחירם נפל במהלך המסחר ל-123.50 דולר לחבית - רמתו הנמוכה ביותר מזה שבעה שבועות.



"כולנו מאוחדים סביב הגישה שצריך למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני. אין ספק שהעדיפות היא לפעולה דיפלומטית ולסנקציות, אולם כולם מבינים - גם האמריקנים וגם אנחנו - שצריך להכין את כל האופציות", אמר אתמול אשכנזי.



"המתח בין איראן לישראל נרגע מעט, אבל מדובר בתזכורת לכך שאין מקום לשכוח את המצב", אמר אנליסט קומודוטי וורנטס אוסטרליה, טובי האסל, בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג.



איראן, יצואנית הנפט הרביעית בגודלה בעולם והשנייה בגודלה בארגון אופ"ק, הזהירה אתמול כי תחסום את מיצר הורמוז, המשמש כנתיב מעבר לכ-25% מתפוקת הנפט העולמי. זאת, במידה ותותקף בשל שאיפותיה הגרעיניות.



מחיר הנפט נפל ביותר מ-15%, או יותר מ-20 דולר, מאז שרשם שיא של 147.27 דולר לחבית ב-11 ביולי. זאת, בעקבות התחזקות הדולר שגרמה לירידה בביקוש לסחורות ככלי גידור נגד אינפלציה ובנוסף, בעקבות הערכות כי ההאטה הכלכלית בארה"ב ובאירופה תוביל לירידה בביקוש.



שלשום נפל מחיר הנפט ב-3.1%, גם לאחר שמשרד האנרגיה האמריקאי דיווח כי מלאי הנפט השבועי בארה"ב נפל ב-1.6 מיליון חביות - הפעם השמינית ב-10 השבועות האחרונים בה נפל מלאי הנפט בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully