וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר נחלש בכ-0.1% ושערו היציג נקבע על 3.486 שקלים

יובל מעוז

25.7.2008 / 18:47

ההערכות הגוברות כי בנק ישראל יעלה את הריבית במשק ביום שני הקרוב גרמו להיחלשות המטבע האמריקאי, הוסיף 3% לערכו השבוע

ההערכות הגוברות כי בנק ישראל יעלה את הריבית במשק ביום שני הקרוב הובילו היום את הדולר להיחלש מול השקל. המטבע האמריקאי נחלש היום בכ-0.1% ושערו היציג נקבע על 3.486 שקלים. מתחילת השבוע התחזק הדולר ב-3%.

מאז הודיע בנק ישראל ב-10 ביולי על הגדלת רכישת המט"ח לממוצע יומי של 100 מיליון דולר, התחזק הדולר ב-5.2%. באותו יום נקבע השער היציג ברמה של 3.314 שקלים.

היורו התחזק היום מול השקל ב-0.1% ושערו היציג נקבע על 5.477 שקלים. בעולם נחלש היום הדולר בכ-0.2% לרמה של 1.572 דולר ליורו.

אורן קרלמן, דילר בחדר עסקות באיזי פורקס, אמר היום כי "גוברות הערכות להעלאת ריבית במשק. סקר החברות שפירסם היום בנק ישראל מראה כי יש עלייה בציפיות לאינפלציה והאטה במשק המקומי. לפי הסקר, הציפיה היא לאינפלציה של 3.7% - גבוה מהגבול של בנק ישראל. הצפי מגביר את ההערכות להעלאות ריבית ביום שני הקרוב. ככל שההערכות לעליית ריבית גוברות - השקל מתחזק".

קרלמן התייחס גם למגמת ההתחזקות של הדולר בשבוע האחרון לאחר הגדלת ההתערבות של בנק ישראל במסחר במט"ח לרכישת 100 מיליון דולר בממוצע ביום: "האפקט של הודעת בנק ישראל עושה את שלו. כרגע, בטווח הקצר, המגמה השתנתה לטובת הדולר אבל מוקדם לדעת לאן הכיוון הולך. נראה שהדולר הולך לכיוון 3.5 בטווח הקרוב, אך ביום שני, לאחר הודעת גובה הריבית במשק נוכל להיות חכמים יותר".

"בעולם מתחזק הדולר על רקע חולשה כללית שמאפיינת את היורו ואת הפאונד במהלך השבוע האחרון נתונים לא מחמיאים שהתפרסמו באנגליה לגבי המכירות הקמעוניות החלישו את הפאונד וחיזקו את הדולר", אומר קרלמן.

"עונות הדו"חות התחילה השבוע. בשוק ציפו לדו"חות גרועים, בעיקר בארה"ב, והנתונים שהתפרסמו הפתיעו לטובה. הדו"חות לא היו כל כך גרועים כמו שציפו וזה נתן דחיפה לדולר והחזיר את האופטימיות לשווקים".

במחלקת המחקר של בנק לאומי (0.2%- , 1,529.0) כותבים בסקירתם השבועית כי "הגדלת קצב רכישות המט"ח של בנק ישראל בשילוב עם התחזקותו של הדולר בעולם, עשויות לחזק את הדולר מול השקל בטווח הקצר. העלאת ריבית בשבוע הבא על ידי בנק ישראל, אם תתרחש, עלולה להעיב על התחזקות הדולר. ההתמתנות בקצב הגידול של כלל הייצוא והנסיגה בייצוא שחלה כמעט בכל ענפי התעשייה מחלישה את עוצמתו של המטבע המקומי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully