וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המתחם הזה הוא הרוטשילד הבא. לא מאמין? לך תראה בעצמך, זה בסך הכל 3 דקות מרוטשילד"

גיא ליברמן

25.7.2008 / 10:13

עד שמתחם גן החשמל בת"א ייהפך ל"רוטשילד הבא", כפי שמבטיחים יזמי הנדל"ן, עוד צריכים להתקיים כמה תנאים ■ אבל כבר עכשיו אפשר לקבוע כי תהליך ההתחדשות האורבנית במקום הצליח





הבתים הראשונים במתחם הוקמו ב-1924, כאשר לשכונה קראו "רמת השרון". במקור היתה זו שכונה מהיוקרתיות בעיר, עת התבססה בה הפעילות של חברת החשמל ורבים מעובדיה עברו להתגורר בשכונה. אלא שהשנים לא היטיבו עם השכונה שהלכה והזדקנה. מרבית תושביה האמידים נטשו אותה, כאשר גילו כי היא נידונה להוות אי קטן בין התנועה ההומה של התחנה המרכזית הישנה, רחוב אלנבי ודרך יפו. כתוצאה מכך ננטשו מבנים ואחרים הוזנחו, כפי שניתן לראות עד היום.



בנוסף סבלה השכונה מתדמית שלילית בשל פעילות הזנות ההומוסקסואלית שהתקיימה בה. אלא שבשנים האחרונות אופיה של השכונה השתנה, והיא כמו מנערת מעליה את קורי העכביש שנערמו בה.



מהפך תדמיתי



תחילתו של המהלך בהחלטה שקיבלה עיריית תל אביב בתחילת העשור להרוס עד היסוד את הגן הישן שבמרכז השכונה, ולבנות תחתיו גן חדש, ומתחתיו חניון ציבורי. "הגן מרכז כיום פעילות אמנותית ענפה, כשמסביבו פועלות חנויות מעצבים רבות. אמנם לא גרתי כאן בזמן השיפוץ, אבל מהסיפורים של השכנים, ברור שמשהו טוב קרה כאן", אומרת לימור, שעובדת כברמנית במסעדה ידועה בתל אביב ושוכרת דירה במרכז השכונה זה כשנתיים.



"כשבאתי לפה בהתחלה לא הכרתי את המקום, וגם מהצורה שאנשים דיברו על השכונה הבנתי שאין לה תדמית כל כך טובה. אבל כל מי שאני מספרת לו עכשיו שאני גרה בלבונטין, אומר שזה מקום טוב, מה שמראה שבזמן קצר יחסית, הדימוי של השכונה השתנה לטובה".



לדברי אנשי נדל"ן שזיהו את הפוטנציאל במקום, מחירי הדירות בשכונה עלו בשנתיים האחרונות ב-30%-40%. ב-2006 נהפכו ההצהרות על התחזקות השכונה למעשים, כאשר בניין תעשייתי ישן ברחוב לבונטין 5 נרכש ב-8.2 מיליון שקל. ב-2007 עמד היקף העסקות בשכונה על 46 מיליון שקל, ואילו מאז תחילת 2008 כבר הגיע היקף העסקות לכמעט 100 מיליון שקל.



"לפני שנתיים מי בכלל הסתכל על המתחם הזה", אומר המתווך יניב רוזיו, המשווק דירות בלבונטין 5 תמורת כמיליון שקל לדירת 2 חדרים, בשטח של 50 מ"ר בלבד. "קהל היעד שלנו הם בעיקר אנשי עסקים, בשל הקרבה למרכז הפיננסי של תל אביב, ובגלל הנגישות לעורקי תחבורה כמו איילון. גם צעירים מגלים עניין גובר בשכונה. נכון להיום המקום אינו מיועד למשפחות".



לשאלה האם קהל יעד מצומצם שכזה יכול לאכלס שכונה שלמה, עונה רוזיו: "בעיר החטאים הזו יש מספיק אנשי עסקים וצעירים שימלאו את השכונה, גם ללא משפחות".



חברת בנייני העיר הלבנה, שבשליטת אברהם בחרי ואיציק בן שוהם, מחזיקה כיום בשכונה בכמה בניינים המשתרעים על שטח של כ-6 דונמים. זאת, לאחר מסע רכישות אשר הסתכמו ביותר מ-120 מיליון שקל, שביצעה בשכונה בשנתיים האחרונות. מדובר בחברה יזמית שרכשה את הבניינים על מנת להשביח ולמכור אותם לאחר מכן במחיר גבוה יותר.



לפני פחות מחודש מכרה החברה בניין ברחוב לבונטין 28 לקבוצת רוכשים ב-10 מיליון שקל, וכיום היא מנהלת משא ומתן למכירת חלק מהמבנים לרשתות מלונאות המביעות התעניינות במתחם.



"אין כיום במרכז העיר עתודות קרקע משמעותיות שהנן תחומות ובעלות אופי מובחן ומיוחד כדוגמת אזור גן החשמל, ולכן החלטנו למקד את מאמצינו בתחום ההתחדשות העירונית באזור זה. אנו מעריכים שגינת השרון יכולה להתפתח לשכונה כדוגמת צ'לסי או סוהו בניו יורק", מסביר בן שהם.



לדבריו, טעות לחשוב שהמתחם הוא הדבר הבא, מפני שהוא כבר "הדבר הנוכחי": "אחד הדברים שהבנתי לפני שביצענו את הרכישות הגדולות במתחם הוא שעל מנת שהאזור יתרומם, יש צורך ברכישות מסיוויות ובייזום משמעותי של פרויקטים חדשים. זה מה שהוביל אותנו לרכוש יותר מ-6 דונמים במתחם".



לפני כשבועיים פורסם ב-TheMarker כי רשת המלונאות הצרפתית אקור בוחנת הצעה להקים מלון במתחם על מבנה השייך לבנייני העיר הלבנה. מנהל קבוצת All Stars Hotels ויועץ המלונאות גדעון אפרתי, מסביר מדוע המתחם מעניין מלונאים: "יש כיום שינויים זוחלים בכיוון של מלונאות אורבנית. מה שהיה עד היום שמור רק לחוף הים, מתחיל להשתנות כי הצרכים השתנו, בעיקר של אנשי עסקים. המלון שפועל כיום במרכז עזריאלי (קראון פלאזה - ג"ל), הוא רק הסנונית הראשונה. יהיו עוד מלונות כאלה, ומתחם גן החשמל הוא מיקום מצוין עבור מלון כזה בשל הקרבה לסיטי של תל אביב ובשל הרכבת הקלה שתעבור לצדו ותקל מאוד את התחבורה למקום משדה התעופה".



א' הוא אחד מיזמי הנדל"ן שזיהו את הפוטנציאל הגלום בשכונה כבר לפני כשנתיים. א' רכש מבנה לשימור ברחוב החשמל 27, בגודל 400 מ"ר, תמורת 4.9 מיליון שקל. לפני כחצי שנה הוא מכר אותו ביותר מ-8 מיליון שקל. כעת הוא מחפש לרכוש נכס נוסף בשכונה, ומסביר מדוע: "הדירות במתחם עדיין זולות ב-30%-40% בהשוואה לדירות במתחמים הכי יקרים בעיר כמו רוטשילד ורחוב הירקון, וכששומעים את התוכניות העתידיות, מבינים שהאזור הזה הולך להיות בלב מתחמים מתחדשים".



אלא שלא הכל שותפים לאופוריה סביב המתחם. איש נדל"ן בכיר העוסק בשיווק, טוען כי המתחם "מושפע יתר על המידה מסביבתו", ומסביר: "זה נכון שיש עליות מחירים במתחם, אבל כדאי לזכור שבכל תל אביב היו עליות מחירים. בנוסף צריך להביא בחשבון שיש כיום מתחמים חזקים מאוד בעיר שממשיכים להתפתח, כמו רוטשילד ונוה צדק, ויש גם את פלורנטין שמתעוררת ונכנסו אליה חברות גדולות כמו אפריקה ישראל.



"למרות שיש הרבה פעילות של יזמים במתחם, הוא עדיין לא נחשב למוביל ועובדה שחלק ממי שרכש מבנים בשכונה מבקש כבר עתה לממש את עליות המחירים ולמכור את נכסיהם, ולא לחכות לעליות נוספות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully