וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר החברות של בנק ישראל לרבעון השני של השנה: האטה בפעילות העסקית ועלייה בציפיות לאינפלציה

יובל מעוז

25.7.2008 / 10:52

החברות צופות כי שער הדולר יעמוד בעוד כשנה על 3.79 שקלים לדולר

בדו"ח שפירסם הבנק, שמבוסס על סקר שנערך בקרב כ-540 חברות ועסקים מענפי המשק השונים, מציינים כי "בולטת העלייה החדה בציפיות לאינפלציה ל-12 החודשים הבאים והן עומדות כבר באופן משמעותי מעל תחום יעד יציבות המחירים".



"חברות התעשייה דיווחו על המשך ההאטה בתפוקתן - זה הרבעון השני ברציפות. ההאטה משתקפת במיוחד בחולשת המכירות המקומיות, אך גם בגידול מתון ביצוא. החברות מדווחות על ירידות במספר העובדים ונמשכת מגמת הירידות בשיעור הניצול של המכונות והציוד. החברות צופות כי גם הרבעון הבא יתאפיין בהמשך ההאטה בהיקף הפעילות, הן בשוק המקומי והן ביצוא".



ההאטה בפעילות הרבעון ובציפיות לרבעון הבא מתבטאת בחברות המעורבות ובמיוחד בקרב החברות המסורתיות, בעוד שבחברות המתקדמות נמשכות העליות בפעילות וביצוא. עוצמת ההאטה היתה משמעותית במיוחד בחברות הקטנות (ביצוא) והבינוניות (במכירות לשוק המקומי), ופחות מכך בחברות הגדולות", כותבים בבנק.



דולר: החברות צופות שע"ח של 3.79 שקלים



החברות מצפות כי בעוד 12 חודשים, בסוף יוני 2009, צפוי שער החליפין להגיע ל-3.79 שקלים לדולר בממוצע, לעומת 3.93 שקלים לדולר, בסקר הקודם. החברות צופות בממוצע כי בסוף הרבעון הבא יעמוד שער הדולר על רמה של 3.5 שקלים לדולר. שער החליפין הממוצע נכון ליום הדיווח של החברות שהשתתפו בסקר עמד על 3.35 שקלים לדולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully