וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגזר הפיננסים מוביל את הירידות באירופה: בורסת לונדון מאבדת 1% בשל חשש ממיתון בבריטניה

נמרוד הלפרן

25.7.2008 / 11:28

קרדי סוויס נופלת ב-4%; UBS צונח ב-6%; ברקליס ו-RBS יורדים ב-5%



בורסות אירופה רושמות ירידות בעקבות הירידות החדות אמש בוול סטריט והבוקר בבורסות אסיה. מגזר הפיננסים מוביל את הירידות על רקע חששות ממחיקות והפסדים נוספים של בנקים ברחבי העולם, החל מוושינגטון מיוצ'ואל האמריקאי וכלה נשונל אוסטרליה בנק. יורדת ב-0.9% לאחר שענקית השירותים הפיננסים סיטי העריכה כי כלכלת בריטניה צפויה לשקוע במיתון במחצית השנייה של 2008. בורסת פרנקפורט מאבדת 1.1%; יורדת ב-0.3%. מדד דאו ג'ונס סטוקס 600 הכלל אירופי מאבד 1.1%.



ירידות נרשמו במניות הבנקים לאחר שסיטי הורידה המלצות וחתכה תחזיות לשורה של בנקים בבריטניה. מניות רויאל בנק אוף סקוטלנד ו יורדות ביותר מ-5% לאחר שסיטי חתכה את תחזיות הרווח לשני הבנקים בלפחות 40%. מניית הבנק הבריטי לוידס TSB (סימול LLOY.L) יורדת בקרוב ל-5% לאחר שסיטי הורידה את המלצתה למנייתו מ"קנייה" ל"החזק".



, הבנק השני בגודלו בארה"ב במונחי שווי שוק אשר רכש מוקדם יותר השנה את בנק ההשקעות הכושל בר סטרנס, מנהל מגעים עם בנקים וחברות השקעה פרטית לגבי אפשרות לרכישת HBOS (סימול HBOS.L) - בנק המשכנתאות הגדול ביותר בבריטניה - ופיצול פעילותו בין הרוכשים. כך דיווח היום העיתון הבריטי "טלגרף". מניית HBOS יורדת ב-4.8%.



בין הבנקים שעמם מנהל ג'יי.פי מורגן מגעים לגבי הקמת קונסורציום שירכוש את בנק המשכנתאות הבריטי, נכללים בנקו סנטנדר (סימול SAN.MC), הבנק הגדול בספרדי, ונשונל אוסטרליה בנק. עם זאת, ציין "טלגרף" כי ככל הנראה ג'יי.פי מורגן עצמו לא ירכוש נתח גדול ב-HBOS, שכן הבנק האמריקאי עודנו עסוק בהשתלטות על בר סטרנס.



עוד בולטים במגזר הבנקאות באירופה: , הבנק הגדול בגרמניה, יורד ביותר מ-3%; , הבנק הגדול בשווייץ, מאבד 6%; , הבנק השני בגודלו בשוויץ, יורד ב-4%; סוסייטה ז'נרל הצרפתי מאבדת קרוב ל-4%.



, יצרנית השבבים השנייה בגודלה באירופה, הודיעה היום על כוונתה לקצץ כ-10% מכוח העבודה, או כ-3,000 משרות, לאחר שדיווחה כי הפסדיה הרבעוניים התרחבו פי שלושה לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת.



אינפיניון הגרמנית רשמה ברבעון השני של השנה הפסד של 592 מיליון יורו (930 מיליון דולר) - יותר מכפליים מתחזית האנליסטים להפסד של 273 מיליון יורו - לאחר שהחברה רשמה מחיקות בסך 411 מיליון יורו הקשורות להחזקותיה (77.5%) בחטיבת שבבי הזיכרון קימונדה (סימול QI). בתקופה המקבילה בשנת 2007 רשמה החברה הפסד של 197 מיליון יורו.



הכנסות אינפיניון בתקופה המדווחת ירדו ב-1.9% לעומת הרבעון המקביל, ל-1.03 מיליארד יורו (1.62 מיליארד דולר) - בהתאם לתחזיות האנליסטים.



מניית אינפיניון, אשר נפלה מתחילת השנה ביותר מ-40%, יורדת במסחר בבורסת פרנקפורט ב-4%. החברה נסחרת כעת בשווי שוק של כ-3.5 מיליארד יורו (5.5 מיליארד דולר).



דנונה (סימול DANO.PA) הצרפתית, יצרנית היוגורט הגדולה בעולם, דיווחה היום על גידול של 5.7% ברווחיה במחצית הראשונה של השנה לעומת התקופה המקבילה בשנת 2007, ל-701 מיליון יורו (1.1 מיליארד דולר) - מעל לתחזיות האנליסטים לרווח של 664 מיליון יורו. החברה ייחסה את התוצאות הכספיות החזקות למכירות מוגברות של מזון לתינוקות. מניית דנונה עולה ב-4%.



מוקדם יותר היום רשמו בורסות אסיה את הנפילה היומית החדה ביותר זה שישה שבועות, ונסגרו בירידות לראשונה זה חמישה ימי מסחר. זאת על רקע חששות מהפסדים נוספים של נשונל אוסטרליה בנק עקב משבר האשראי, ולאחר שסמסונג אלקטרוניקס הדרום קוריאנית החמיצה את תחזיות האנליסטים. בורסת טוקיו נסגרה בירידה של 2%; באוסטרליה נפלה הבורסה ב-3.4%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully