וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלת בריטניה צמחה ברבעון השני בקצב הנמוך ביותר זה 3 שנים; סיטי - "בריטניה תיכנס למיתון השנה"

נמרוד הלפרן

25.7.2008 / 12:47

התוצר צמח ב-0.2% לעומת הרבעון הראשון בעקבות האטה חדה במגזר הבנייה

התוצר המקומי הגולמי (GDP) של בריטניה צמח ברבעון השני של השנה ב-0.2% לעומת הרבעון הראשון, ובשיעור שנתי של 1.6%, בעקבות האטה חדה בתחום הבנייה במדינה. כך עולה מנתונים ראשוניים שפירסמה היום הלשכה לסטטיסטיקה של בריטניה (ONS).



צמיחת כלכלת בריטניה ברבעון השני של השנה משקפת האטה לעומת צמיחה של 0.3%, או 2.3% במונחים שנתיים, שנרשמה ברבעון הראשון של השנה.



היקף הפעילות במגזר הבנייה, האחראי על כ-6% מהתוצר המקומי הגולמי של בריטניה, ירד ברבעון השני של השנה ב-0.7% - הנפילה החדה ביותר מאז סתיו 2005 - לאחר גידול של 0.4% ברבעון הראשון של השנה.



תחזית האנליסטים של סיטי כי כלכלת בריטניה עלולה לשקוע במיתון במחצית השנייה של השנה, באה על רקע תחזיות דומות של אנליסטים נוספים. "מיתון בבריטניה הוא כעת התסריט המרכזי שלנו", אמר כלכלן קפיטל אקונומיקס, פול דיילס, בראיון ל-BBC. "התפוקה התעשייתית נפלה הן ברבעון הראשון והן ברבעון השני, ומכאן שהמגזר התעשייתי כבר נמצא במיתון".



התפוקה התעשייתית בבריטניה ירדה ב-0.5% ברבעון השני של השנה - ירידה רבעונית שנייה ברציפות.



"כלכלת בריטניה נמצאת בבירור בדרכה, לכל הפחות, להאטה חמורה - וקיים סיכוי של 33% לכך שתשקע במיתון", העריך ראש מחלקת נתוני מקרו בפרייס-ווטרהאוס-קופרס (PwC), ג'ון הוקסוורת, בראיון לעיתון "גרדיאן".



עם זאת, לא כל המומחים שותפים להערכה כי הכלכלה הבריטית בדרך למיתון. כך למשל, העריך היום המכון הלאומי למחקר כלכלי וחברתי של בריטניה (NIESR) כי הכלכלה המקומית צפויה לצמוח השנה ב-1.5%, ב-1.4% בשנת 2009, וב-1.9% בשנת 2010. "הצמיחה של התוצר צפויה להיות אנמית יחסית במהלך שלוש השנים הבאות", כתב כלכלן NIESR, סימון קירבי. "אנו צופים האטה מתונה, אך לא מיתון"" הוסיף.



הבנק המרכזי של בריטניה הוריד את הריבית במדינה שלוש פעמים מאז דצמבר, לרמה של 5%, בניסיון לתוך בצמיחת כלכלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully