וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספר הבתים בארה"ב המצויים בתהליכי עיקול הוכפל ברבעון השני; צפוי להגיע ל-2.5 מיליון השנה

נמרוד הלפרן

25.7.2008 / 13:29

1 מכל 171 בתים נמצא בשלב כלשהו של עיקול; זינוק במספר העיקולים בניו יורק וניו ג'רזי

כ-740 אלף בתים בארה"ב נמצאו בשלב כלשהו של תהליך עיקול ברבעון השני, זינוק של 121% לעומת הרבעון השני של שנת 2007 וגידול של 14% לעומת הרבעון הראשון של השנה. ריאלטי טראק צופה כי מספר הבתים בארה"ב שלגביהם יחלו תהליכי עיקול השנה יסתכם ב-2.5 מיליון.



מספר הבתים שעוקלו על ידי בנקים במחצית הראשונה של 2008 קפץ ב-154% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2007, ליותר מ-370 אלף בתים.



מספר הבתים המצויים בהליכי עיקול גדל ברבעון השני לעומת התקופה המקבילה ב-48 מתוך 50 מדינות, וב-95 מתוך 100 הערים הגדולות בארה"ב. הזינוק החד ביותר בשיעור העיקולים נרשם במדינת נוואדה - פי ארבעה לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת. 1 מ-43 בתים בנוואדה נמצאו בשלב כלשהו של תהליך עיקול ברבעון השני של שנה.



שיעור העיקולים במדינת קליפורניה זינק פי שלושה לעומת הרבעון המקביל, ו-1 מכל 65 בתים היה בשלב כלשהו של עיקול ברבעון השני. גם במדינת אריזונה זינק שיעור העיקולים פי שלושה לעומת הרבעון השני של 2007, ו-1 מכל 70 בתים היה בשלב עיקול כלשהו ברבעון השני.



לאס וגאס היתה העיר הגדולה בעלת שיעור העיקולים השלישי בגובהו בארה"ב, ו-1 מ-35 בתים בה היו בשלב כלשהו של עיקול ברבעון השני. במקביל נרשם גידול חד גם בשיעור העיקולים בערים ניו יורק וניו ג'רזי, אשר זינק בהן ברבעון השני ב-62% וב-140% בהתאמה.



נתוני ריאלטי טראק אודות הזינוק במספר הבתים הנמצאים בהליכי עיקול באים בעקבות שורה של נתונים שפורסמו באחרונה אשר הצביעו על כך שסופו של המשבר בשוק הדיור האמריקאי עוד לא נראה באופק.



מכירות בתים קיימים בארה"ב נפלו בחודש יוני ב-2.6% לעומת מאי לרמתן הנמוכה ביותר מזה 10 שנים, בעקבות ההידרדרות המתמשכת בשוק הדיור האמריקאי - כך מסר אתמול איגוד סוכני הנדל"ן בארה"ב (NAR). לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת, נפלו מכירות בתים קיימים ב-15.5%, והן נמוכות כעת ב-33% מהשיא שרשמו בשנת 2005. המחיר החציוני של בתים קיימים המשיך אף הוא לרדת, ונפל ביוני ב-6.1% לעומת החודש המקביל בשנת 2007 ל-215,100 דולר.



מוקדם יותר השבוע מסרה רשות הפיקוח הפדרלית על הדיור בארה"ב (OFHEO) כי מחירי הבתים בארה"ב ירדו במאי ב-4.8% לעומת החודש המקביל ב-2007 - הירידה החדה ביותר שלהם אי פעם.



בחודש שעבר דיווחה חברת המחקר סטנדרד אנד פור'ס כי מדד קייס-שילר, העוקב אחר מחירי הבתים ב-20 הערים הגדולות בארה"ב, צנח באפריל ב-15.3% לעומת החודש המקביל ב-2007 - הנפילה החדה ביותר מאז שהמדד החל להתפרסם ב-2001.



בית הנבחרים האמריקאי אישר השבוע הצעת חוק לסיוע ממשלתי נרחב לשוק הדיור האמריקאי, המעניקה סמכויות נרחבות למשרד האוצר להגן על שתי חברות המשכנתאות הממשלתיות פאני מיי ופרדי מאק מפני קריסה. החוק כולל גם תוכנית סיוע לווי משכנתאות המבקשים להימנע מעיקול בתיהם, באמצעות מימון מחדש של משכנתאות זולות יותר בביטוח ממשלתי.



הבית הלבן הודיע כי הנשיא ג'ורג' בוש יאשר את החוק, למרות התנגדותו לסעיף המקצה כמעט 4 מיליארד דולר לרשויות מקומיות לרכישה ושיפוץ של בתים מעוקלים. בוש נימק את ההחלטה בדחיפות בהחזרת האמון בשתי ענקיות המשכנתאות הממשלתיות. התמיכה של בוש מבטיחה כי הצעת החוק תהפוך לחוק לאחר אישורה בהצבעה הסנאט - ייתכן כבר בסוף השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully