וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינטרנט זהב מפרקת את סמייל מדיה; מעמידה למכירה את נכסיה האינטרנטיים

מעיין כהן

25.7.2008 / 15:55

המשנה למנכ"ל מכחיש: לידיעה אין קשר למציאות; שום דבר באסטרטגיה שלנו לא השתנה



לאחר שיצאה מהשותפות ב-MSN ישראל, אינטרנט זהב מעמידה למכירה את נכסיה האינטרנטיים, המרוכזים תחת החברה-בת סמייל מדיה. מדובר בין היתר באתר הילדים טיפו, פורטל סטארט, אתר הסחר P1000 ואתר המשחקים vgames.



דורון תורג'מן, משנה למנכ"ל אינטרנט זהב, מסר בתגובה: "לידיעה אין כל קשר למציאות. מעת לעת אנחנו בוחנים רכישות שונות או מימושים, אבל כרגע אין שום דבר שעומד על הפרק. שום דבר באסטרטגיה שלנו לא השתנה, ובוודאי שאין כוונה לפרק את סמייל מדיה".



לפני כשלושה שבועות הודיעה אינטרנט זהב כי לאחר שמונה שנים של אחזקה משותפת ב-MSN ישראל, אחזקותיה בפורטל יועברו לידי מיקרוסופט ישראל, שתפעיל אותו באופן עצמאי החל מאוקטובר. ביום ההודעה פרש מתפקידו מנכ"ל MSN ישראל, שרגא מור, וביום למחרת פוטרו שליש מתוך 50 העובדים.



MSN ישראל, ובמיוחד המסנג'ר, היה אתר העוגן בתמהיל האינטרנט של סמייל מדיה. הכנסות האתר נאמדו בכ-35 מיליון שקל בשנה - 3% מהכנסות אינטרנט זהב כולה, וכ-50%-40% מפעילות המדיה שלה.



סמייל מדיה עצמה, לאחר שרשמה הכנסות של כ-20 מיליון שקל בכל אחד משלושת הרבעונים הראשונים של 2007, רשמה ברבעון הרביעי של 2007 הכנסות של 15.9 מיליון שקל - 17% פחות מהרבעון הקודם, ועברה להפסד תפעולי של 900 אלף שקל, לעומת רווח של 3.8 מיליון שקל ברבעון המקביל.



האנליסט אורי ליכט מ-IBI אמר ל-TheMarker עם פירוק השותפות, כי "היחלשות הקשר מול מיקרוסופט ואובדן מקור ההכנסה העיקרי של החברה צפוי להקשות מאד על פעילות המדיה שמציגה חולשה כבר מספר רבעונים. סמייל מדיה היא חברה פרטית, אך עד לפני פחות משנה קיוותה אינטרנט זהב להנפיק את החברה לפי שווי של 100 מיליון דולר. היום, בעקבות מספר רבעונים חלשים עם צמיחה נמוכה ורווחיות אפסית, וכעת בעקבות הפסקת שיתוף הפעולה עם מיקרוספט, שווייה של החברה מוערך בעשרות מיליוני שקלים בלבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully