וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשל בארה"ב הלאים שני בנקי משכנתאות נוספים - הקריסה הששית והשביעית השנה

רויטרס

26.7.2008 / 14:56

שני הבנקים קרסו בשל המשבר בשוק הדיור ומחנק האשראי, ונמכרו למיוצ'ואל אוף אומהה בנק

פירסט נשונל בנק אוף נוודה ופירסט הריטג' בנק אוף קליפורניה נסגרו על ידי הרגולטורים שבועיים בלבד, לאחר שתוכנית ביטוח הפקדונות הפדרלית (FDIC) השתלטה על אינדימאק, בנק משכנתאות גדול יותר שנקלע לקשיי נזילות.



לפירסט נשונל היו נכסים בהיקף של 3.4 מיליארד דולר ופיקדונות בהיקף של 3 מיליארד דולר, אמרו הרגולטורים. לפירסט הריטג', הקטן יותר, היו נכסים בהיקף של 254 מיליון דולר ופיקדונות בהיקף של 233 מיליון דולר.



ה-FDIC אמרה כי עלות הפעולות מוערכת ב-862 מיליון דולר, והוסיפה כי שני הבנקים מייצגים רק 0.3% מנכסי 8,500 המוסדות המבוטחים על ידיה - שנכסיהם מסתכמים ב-13.4 טריליון דולר.



עלות קריסת אינדימאק ל-FDIC, על פי הערכות, היא 8-4 מיליארד דולר. בקופתה של FDIC ישנם 53 מיליארד דולר.



ה-FDIC אמרה כי 28 המשרדים של שני הבנקים ייפתחו מחדש ביום שני, תחת מיוצ'ואל בנק אוף אומהה. במהלך סוף השבוע, יוכלו לקוחות הבנקים שקרסו למשוך את כספם באמצעות כתיבת המחאות, שימוש בכספומטים או בכרטיסי חוב (debit cards).



הרגולטורים של מגזר הבנקאות הזהירו מפני קריסות נוספות של בנקים השנה ובשנה הבאה, אך אמרו כי הם אינם צופים קריסות בסדר הגודל של אינדימאק, שהחזיק בנכסים בהיקף של 32 מיליארד דולר ובפיקדונות בהיקף של 19 מיליארד דולר. קריסת אינדימאק הייתה הקריסה השלישית בגודלה של בנק בהיסטוריה של ארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully