וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת של פוטין על חברת פלדה הביאה לאובדן של 6 מיליארד דולר משווי השוק שלה

הראלד טריביון

26.7.2008 / 19:29

ראש ממשלת רוסיה ביקר את מצ'ל על שהיא גובה מחיר גבוה יותר מהלקוחות המקומיים ביחס לזרים



כשוולדימיר פוטין מדבר, המשקיעים ברוסיה מקשיבים. במהלך ועידה של תעשיית הפלדה הרוסית שהתקיימה ביום חמישי, מתח ראש ממשלת רוסיה ביקורת על אחת מחברות הפלדה הגדולות במדינה, מצ'ל (Mechel), ועל המנכ"ל המיליארדר שלה, איגור זיוזין. הביקורת הסתכמה בחמישה משפטים.



מחיר הביקורת: אובדן של 1.2 מיליארד דולר למשפט בשווי השוק של החברה. מדובר בסימן מובהק להשפעתו של פוטין ברוסיה ובעולם, השפעה שלא נחלשה גם לאחר שעבר מתפקיד הנשיאות לתפקיד ראש הממשלה.



מניות מצ'ל, חברת פלדה וכריית פחם, צנחו בכ-38% בבורסת ניו יורק, לאחר שפוטין התלונן כי החברה גובה מחיר גבוה יותר מהלקוחות המקומיים ביחס ללקוחותיה הזרים. הערה זו מחקה 6 מיליארד דולר משווי השוק של החברה - לפחות ליום אחד.



המניה, שנסגרה ב-36.61 דולר בבורסת ניו יורק ביום רביעי, צנחה ב-13.77 דולר ביום חמישי, לאחר הנאום של פוטין, ונסגרה ב-22.84 דולר. ביום שישי התאוששה המניה חלקית, ונסגרה ב-26.2 דולר. מניות מצ'ל נסחרות בבורסת ניו יורק באמצעות תעודות מניה (ADR).



שוק המניות של רוסיה ירד ביותר מ-5% ביום שישי - בשל החששות כי דבריו של פוטין מרמזים על מתקפה עתידית נוספת על חברה, כמו הריסתה של חברת הנפט יוקוס ב-2004.



להלן חלק מנאומו של פוטין בנוגע למצ'ל.



"יש לנו חברה מכובדת, בשם מצ'ל. דרך אגב, הזמנו את הבעלים ונשיא החברה, איגור ולדימירוביץ' זיוזין לפגישה היום, אך הוא חלה לפתע. ידוע לנו כי ברבעון הראשון של השנה, החברה ייצאה חומרי גלם במחיר נמוך במחצית מהמחירים שהיא גובה פה, ומהמחיר העולמי. ומה המס השולי לממשלה?"



"מחלה זו מחלה, אין ספק", הוסיף פוטין. "אבל אני חושב שכדאי לאיגור ולדימירוביץ' להחלים במהירות האפשרית, אחרת נצטרך לשלוח לו רופא".



דבריו של פוטין נאמרו בהקשר רחב יותר של הדיון בעליית מחירי חומרי הגלם והאפשרות של הטלת מכסי מגן גבוהים על יצוא פלדה, בשל כך.



האינפלציה ברוסיה גואה, בעיקר בתחומים ייצור כמו פלדה, והממשלה מודאגת מההשפעה על מאמצי הבנייה מחדש של תשתיות, שהם החלק המרכזי של התוכנית הכלכלית של פוטין. בנוסף, הממשלה רוצה להחליש את התלות של הכלכלה בייצוא של חומרי גלם, כדי לחזק את התעסוקה ולספק הגנה מפני האטה אפשרית במחירי הסחורות הגלובליים. פוטין ביקש מכמה בעלי עסקים לפעול בהתאם לגישה זו, גם במחיר ירידה ברווחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully