וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: העדפה במענקי מחקר ופיתוח לחברות שיפעלו בפריפריה

אורה קורן

27.7.2008 / 7:07

המדען הראשי מתנגד להצעת האוצר למימון מענקים בפריפריה ב-70% מהפרויקט ע"י הפחתת המענקים במרכז ל-20%

רוב חברות ההיי-טק הישראליות מרוכזות באזור המרכז. כיום ניתנים מענקי מו"פ בשיעור של 20%-50% מהפרויקט שמוגש לאישור המדען הראשי לפי קריטריונים של תחום פעילות, חדשנות וסיכון - ולא לפי מרחק גיאוגרפי מהמרכז. נוכח הכוונה לתת העדפה בתקציב 2009 לפריפריה בכל התחומים, הוחלט להכפיף גם את מענקי המו"פ לתעדוף מתוך כוונה לעודד חברות היי-טק לפעול בפריפריה.



על פי משרד האוצר, מקורות התוספת לפריפריה יהיו מענקי מו"פ באזור המרכז. לפי משרד התמ"ת, המקורות לתוספת יגיעו בעיקר מתוספת תקציבית. אחת ההצעות של משרד האוצר היתה להגדיל את מענקי המו"פ בפריפריה ל-60%-70% מתקציב הפרויקט, תמורת קיצוץ המענקים באזור המרכז לחברות גדולות לכ-20%. המדען הראשי, אלי אופר, התנגד לכך - ובמשרד האוצר בוחנים בשלב זה את שיעור המענק הראוי במרכז, שלא יפגע בתעשיית ההיי-טק ובכושר התחרות שלה בעולם.



אופר הציע לקצץ כ-10% בתקציב המו"פ של החברות הגדולות במרכז, כך שיהיה כ-40% מגובה המענק - ולקחת את יתרת התקציב לתעדוף הפריפריה מתוספת לתקציבו. תקציב המדען הראשי ל-2008 עומד על כ-1.35 מיליארד שקל.



העדפה נוספת בתקציב 2009 תהיה לתעשייה מסורתית, על פי חלק מהמלצות ועדת מקוב שבחנה את הדרכים להפיכת תעשייה זו לתחרותית יותר בעולם. אחת ההמלצות היתה להקצות תקציב קבוע למענקי מו"פ לחברות מסורתיות, והיא התקבלה על ידי משרד האוצר ומשרד התמ"ת. גם תעשייה מסורתית בפריפריה תקבל העדפה לעומת תעשיה מסורתית באזור המרכז.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully