וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצניחה במניית דיסקונט משנה לברונפמן את התוכניות: העסקה לרכישת אחזקות רובין שראן בבנק התפוצצה

שרון שפורר

27.7.2008 / 8:10

השניים הפסידו 754 מיליון דולר על הנייר בגלל נפילת מניית דיסקונט מתחילת השנה

אלא שהתוכניות השתנו בעקבות הירידות החדות במניות דיסקונט. באפריל, כשדובר על העסקה, מניית דיסקונט נסחרה במחיר של 8.8 שקלים, ששיקף לבנק שווי של 8.7 מיליארד שקל. אלא שמאז היא צנחה בכ-22% ל-6.9 שקלים, המשקף לבנק שווי של 6.8 מיליארד שקל.



מאז תחילת 2008 צנחה מניית דיסקונט בשיעור של 30% - הירידה החדה ביותר מבין מניות הבנקים בבורסה, שחתכה מהשווי של הבנק 2.9 מיליארד שקל. עבור ברונפמן ושראן מדובר בהפסד על הנייר של 754 מיליון שקל בשווי אחזקותיהם לעומת תחילת 2008. חלקו של שראון ירד על הנייר ב-300 מיליון שקל.



בשווי החדש המכירה הופכת לפחות כדאית עבור שראן. אמנם עדיין מדובר ברווח לעומת השקעתו ברכישת השליטה בבנק בסוף 2005, שהתבצעה לפי שווי של 5 מיליארד שקל לבנק, אלא שאם המכירה היתה מתבצעת קודם לכן, הרווח שלו היה גבוה משמעותית.



לא רק זאת, טריטופס קיבלה אופציה לרכוש עוד 25% ממניות הבנק לפי שווי של 5 מיליארד שקל ובדומה לאחזקה במניות, גם כאן נוכח הירידות החדות במניה - הרווח שיינבע ממימוש האופציות כיום נחתך משמעותית מהרווח לו האופציות היו ממומשות בתחילת השנה. הקבוצה יכולה לממש את האופציות עד סוף 2008 ולכן גם הסוגיה הזו הופכת את העסקה לפחות כדאית מבחינת שראן.



ברקע ללחץ החזק על מניות דיסקונט בשוק ניצבים כמה גורמים - המשמעותי שבהם, שהביא לירידות החדות במניה בחודש האחרון, הוא החשיפה הגדולה של דיסקונט לאג"ח מגובות משכנתאות של פאני מיי ופרדי מאק - כיום כ-9.4 מיליארד שקל - קרוב ל-100% מהונו העצמי של הבנק. אמנם ההערכות הן כי הבנק הפדרלי בארה"ב, לא ייתן למשקיעים באג"ח של השתיים לאבד את כספם ויגבה את כל התחייבויותיהן - אלא שהמשקיעים עדיין חוששים ומעדיפים להתרחק ממניות הבנק.



בנוסף, קבוצת ברונמפן שראן הודיעה כבר כי לאחר שתממש את האופציות אין בכוונתה להשאר עם אחזקה של 51% בדיסקונט והיא מעוניינת למכור 10% מהמניות. הודעה זו הביאה גם היא ללחץ על המניה וכעת נראה שגם התוכנית הזאת עשויה להשתנות.



סיבה נוספת ללחץ על מניית דיסקונט היא המשבר בענף הפיננסים בארה"ב. חלק גדול מהכנסות בנק דיסקונט נובע מהחברה הבת שלו בחו"ל, דיסקונט ניו יורק.



הירידות האחרונות הביאו את דיסקונט להיסחר במכפיל הון (היחס בין שווי השוק להון העצמי) נמוך מאוד - 0.75. רוב האנליסטים סבורים כי מדובר בהזדמנות השקעה במניות הבנק. רובין שראן כנראה מסכים לדעתם.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully