וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצרות של אי.ד.בי בלאס וגאס

מיכאל רוכוורגר

27.7.2008 / 12:11

אי.די.בי ארה"ב לא מכרה מאז מאי אף דירה בפרויקט יוקרה בלאס וגאס, זאת בשל האטה במכירות בעיר וחוסר נכונות להוריד מחירים

חברות נכסים ובנין ואי.די.בי פיתוח, מקבוצת אי.די.בי, דיווחו כי בסוף השבוע השלימה חברת אי.די.בי ארה"ב את העסקה לרכישת 18% נוספים בפרויקט Queensridge Towers ו-14% מהזכויות בפרויקט Sahara Hualapai בתמורה מצטברת של כ-13.5 מיליון דולר, בלאס ווגאס, נוואדה, ארה"ב. פרויקט Queensridge Towers כולל ארבעה מגדלי יוקרה, אשר צפויים לקום בהם כ-385 יחידות דיור בשטח כולל של 578 דונם, אשר ייבנו בשני שלבים. בשלב הראשון, הוקמו כבר 219 יחידות דיור בשני מגדלים, כאשר מתוכן נמכרו כבר 153 דירות בתמורה כספית של כ-332 מיליון דולר, ובפועל אוכלסו כבר 130 יחידות דיור.

Sahara Hualapai הוא פרויקט מגורים המשתרע על פני שטח של כ-72 דונם אשר במסגרתו מתכננים הצדדים להקים פרויקט של מגורים ומסחר.

על פי הערכת אי.די.בי, צפויות ההכנסות מהשלב הראשון של הפרויקט להסתכם ב-505 מיליון דולר. עם זאת, מאז חודש מאי, לא מכרה אי.די.בי ארה"ב לא אף דירה בפרויקט. זאת בעיקר לנוכח המחירים הגבוהים של הדירות בעיר הנעים סביב 9,000-8,000 דולר למ"ר והאטה כללית במכירת הדירות. בשלב זה, באי.די.בי לא מוכנים להתפשר על מחירי הדירות, ומתרכזים באכלוסם של הדירות שנבנו כבר.

התמיכה למצבו הקשה של שוק הדיור בארה"ב התקבלה מנתונים שפירסמה חברת טראק ריאלטי העוקבת אחר המתרחש בשוק הנדל"ן בארה"ב. החברה ציינה כי כ-740 אלף בתים בארה"ב נמצאו בשלב כלשהו של תהליך עיקול ברבעון השני, זינוק של 121% לעומת הרבעון השני של שנת 2007 וגידול של 14% לעומת הרבעון הראשון של השנה. ריאלטי טראק צופה כי מספר הבתים בארה"ב שלגביהם יחלו תהליכי עיקול השנה יסתכם ב-2.5 מיליון.

מספר הבתים המצויים בהליכי עיקול גדל ברבעון השני לעומת התקופה המקבילה ב-48 מתוך 50 מדינות, וב-95 מתוך 100 הערים הגדולות בארה"ב. הזינוק החד ביותר בשיעור העיקולים נרשם במדינת נוואדה - פי ארבעה לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת. 1 מ-43 בתים בנוואדה נמצאו בשלב כלשהו של תהליך עיקול ברבעון השני של שנה.

בתוך כך, נחתם הסכם להארכת הלוואות הבנייה של פרויקט Queensridge Towers, כך שמועד הפירעון הסופי של ההלוואה נקבע לסוף מאי 2009. יתרת הקרן של ההלוואה נכון להיום היא כ-101 מיליון דולר (מתוך סכום הלוואה מקורי של כ- 380 מיליון דולר). בנוסף לכך, עודכן שיעור הריבית על ההלוואה, כך שבששת החודשים הראשונים ממועד ההסכם הארכת ההלוואה הריבית תהיה ריבית בשיעור ליבור פלוס 3.75% וביתרת התקופה ליבור פלוס 4.25%.

בנוסף, דיווחו הצדדים כי הוארך המועד האחרון לרכישת 25% מהזכויות במרכז מסחרי - Great Wash Park תמורת כ-8 מיליון דולר, ל-31 ביולי 2009. המרכז המסחרי מהווה חלק מהפרויקט The Village AT Queensridge בו מחזיקה אי.די.בי ארה"ב בכ-15%. הפרויקט מתפרס על פני שטח של כ-120 דונם, ובו ייבנו כ-327 יחידות דיור. המרכז המסחרי משתרע על פני שטח של כ-70 אלף מ"ר, וצפוי לכלול, בין היתר, משרדים, עסקים ומסעדות, כאשר במסגרתו צפויים להיבנות גם 42 יחידות דיור. ב-אי.די.בי מעריכים כי ההשקעה הכוללת הנדרשת להקמת המרכז המסחרי מוערכת בכ-550 מיליון דולר, כשהשותפים העניקו עד כה עבור הקמת המרכז כ-13 מיליון דולר. זאת בנוסף להלוואה שנטלו בהיקף של 75 מיליון דולר לצורך ביצוע עבודות התשתית. אי.די.בי ארה"ב צפויה לממן את שלבי הבנייה של המרכז המסחרי באמצעות השקעה של לפחות 100 מיליון דולר מהונה העצמי.

  • עוד באותו נושא:
  • אי.די.בי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully