וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים: להמשיך ולהחזיק במרכיב מנייתי נמוך תוך התמקדות במניות הערך הגדולות

TheMarker

27.7.2008 / 9:20

כלכלני הבנק סבורים כי רמת הסיכון בשוק המניות המקומי עודנה גבוהה, ועלולה להקרין לרעה על המדדים המובילים

השבוע האחרון בשוקי ההון בעולם בכלל, ובישראל בפרט, עמד בסימן של עליות שערים ואופטימיות זהירה. מדדי המניות הכבדות בתל אביב, שצנחו באמצע יוני עד אמצע יולי ביותר מ-13%, עלו בתוך 7 ימי מסחר בלמעלה מ-5%. האם זה מעיד כי המגמה בשוק השתנתה? בבנק הפועלים סבורים כי מוקדם לומר זאת, שכן גורמי סיכון רבים עודם שרירים וקיימים גם היום: האינפלציה, הצפי לדוחות לא טובים לרבעון השני מצד חברות רבות, החשש מפני ירידות נוספות בשוקי ההון בעולם והחשש מפני המשך ההאטה הגלובלית.



כלכלני הבנק סבורים כי רמת הסיכון בשוק המניות המקומי עודנה גבוהה, ועלולה להקרין לרעה על המדדים המובילים. אומנם מדד יוני הנמוך יחסית, הירידה שנרשמה בשבועיים במחירי הנפט, החלשות השקל למול הדולר ונתוני שוק העבודה הזריקו מעט אופטימיות לשוק, אולם מוקדם עדיין להעריך כי המשבר הכלכלי מאחורינו.



כל זמן שלא תחול רגיעה בשוק האמריקני, ישפיע הדבר על כלל השווקים הגלובליים, ובכלל זה גם על אחד העם. גם דוחות הרבעון השני, שיפורסמו בחודש הקרוב, צפויים להצביע על שחיקה ברווח המצרפי של החברות לעומת הרבעון המקביל אשתקד, שהיה למעשה הרבעון האחרון לפני פרוץ משבר הסאב פריים, כך אומרים בבנק הפועלים.



לסיכומו של דבר, נוכח רמת הסיכון הגבוהה באפיק המנייתי, ההמלצה היא להמשיך ולהחזיק במרכיב מנייתי נמוך, תוך התמקדות במניות הערך הגדולות, שמפגינות יציבות ועוצמה לאורך זמן, ובעדיפות לענפים דפנסיביים, כגון התקשורת (כדוגמת פרטנר וסלקום) והאנרגיה (כדוגמת פז).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully