וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגמה חיובית בבורסה: ת"א 100 הוסיף 0.5%

27.7.2008 / 18:42

מניית טבע עלתה ב-1.5% ולאומי הוסיפה 1.3%. כי"ל איבדה עוד 2.6% מערכה ונכסים ובניין זינקה בשיעור של 4.05%

יום המסחר הראשון בשבוע בבורסת תל אביב הסתיים במגמה חיובית בעקבות עליות השערים בוול סטריט במהלך סוף השבוע. זאת, כתוצאה מעלייה בהזמנות המוצרים בני-קיימא יחד עם נתונים חיוביים בנוגע למספר הבתים החדשים שנמכרו ביוני, צמיחה במדד בטחון הצרכנים וירידת מחירי הנפט. מדד המעו"ף הוסיף 0.3% לרמה של 1,031 נקודות ומדד תל אביב 100 התחזק ב-0.5% לרמה של 944 נקודות. מחזור המסחר הסתכם ב-954 מיליון שקל.

במהלך סוף השבוע העריכו בבנק ישראל כי הריבית במשק תיוותר באוגוסט ללא שינוי ברמה של 3.75%. הסיבות לכך הן מדד המחירים הנמוך ביוני, בשיעור של 0.1%, לצד הירידות במדד המשולב בחודשים האחרונים וכן הירידות האחרונות במחירי האנרגיה והסחורות בעולם, ובעיקר בשל רצונו של הנגיד לשמור על יציבות מוניטרית.

מסקר של מחלקת המחקר של בנק ישראל לרבעון השני של 2008 עולה כי "ברבעון השני של השנה ניכרת האטה בקצב ההתרחבות של הפעילות העסקית. בענפי הבנייה ובתעשייה גדלה מאוד ההסתברות להאטה בפעילות". בדו"ח שפירסם הבנק, שמבוסס על סקר שנערך בקרב כ-540 חברות ועסקים מענפי המשק השונים, מציינים כי "בולטת העלייה החדה בציפיות לאינפלציה ל-12 החודשים הבאים והן עומדות כבר באופן משמעותי מעל תחום יעד יציבות המחירים".

גם ביחידת המחקר של בנק הפועלים צופים כי "דו"חות הרבעון השני, שיחלו להתפרסם בקרוב לא צפויים להיות מעודדים במיוחד. אנו מעריכים כי צפויה תמונה מעורבת של התוצאות, בהשפעת ההאטה הגלובלית, העלייה באינפלציה, התיסוף החד בשקל ומחירי הסחורות הגבוהים - מגמות שחלקן נמשכו גם לתוך הרבעון השלישי. הענפים שצפויים להציג תוצאות חיוביות הם ענפי הכימיה, הפרמצבטיקה, התקשורת והמזון בזכות עיתוי חג הפסח השנה לעומת השנה שעברה. מגמה שלילית צפויה בסקטור הביטוח והנדל"ן, ואילו יתר הענפים צפויים להתאפיין במגמה מעורבת".

נכסים ובניין (4.05%, 27470.0), שיכון עובדים וחברה בת של כלל תעשיות (0.07%, 1403.0), מממשות אחזקות בחברת בקבוצת בוני ערים תמורת 160 מיליון שקל. את האחזקות בקי.בי.ע קבוצת בוני ערים, המוחזקת ב-53% על ידי כלל תעשיות וב-23.1% על ידי נכסים ובניין, תרכוש חברת אבו יחיאל. קבוצת בוני ערים עוסקת בפיתוח נדל"ן למגורים.

כור (1.98%- , 18800.0), שבשליטת נוחי דנקנר, הודיעה הבוקר כי תממש מניות של חברת קרדי סוויס ברווח של כ-108 מיליון שקל. החברה תרשום את הרווח ברבעון השלישי של 2008.

מירלנד, המשמשת כזרוע השקעות הנדל"ן ברוסיה של קבוצת פישמן, הודיעה כי סיימה מיזם משותף ב-Sokolniki וב-Nemchinovka לאחר שהשותף המקומי בפרויקטים לא מילא אחר התחייבויותיו. לדברי החברה, 100 מיליון דולר שהיו מיועדים לפרויקט ינותבו לפרויקטים אחרים.

חברת וריפון (0.72%- , 4850.0) הודיעה ביום שישי לרשות ניירות הערך האמריקאית כי קבעה פגישה עם בעלי החוב של החברה, לרבות ג'יי פי מורגן, וולס פארגו, בנק לאומי USA וליהמן ברדרס, במטרה לבקש דחייה בפירעון האשראי שניתן לחברה בכדי שזו תוכל להשלים את עריכת דו"חותיה השנתיים, אותם החברה נמנעת מלהגיש מאז סוף 2007.

"חדשות בגזרת הקופקסון, האזילקט ומעל לכל בגזרת המיזוג עם באר הם שישפיעו על התנהגות מניית טבע בזמן הקרוב. חשיבות תוצאות הרבעון מתגמדת אל מול ההתרחשויות בשבועות האחרונים". כך כותבת האנליסטית לימור גרובר מבית ההשקעות פסגות, לקראת פרסום דו"חותיה לרבעון השני ביום שלישי של חברת טבע.

  • עוד באותו נושא:
  • בורסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully