וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איום בחרם על מעריב בעקבות פרסום הפתק של אובמה

ערן אזרן

27.7.2008 / 13:52

מעריב פירסם את תוכנו של הפתק שטמן אובמה בין אבני הכותל המערבי. מעריב: מאחר שאובמה לא יהודי, אין זו פגיעה בצנעת הפרט

עו"ד שחר אלון מירושלים פנה הבוקר ליועץ המשפטי לממשלה, בבקשה שיורה למשטרה לפתוח בחקירה פלילית נגד עורכי העיתון מעריב ונגד כתבים נוספים בעיתון, משום שפירסמו בשבוע שעבר את תוכנו של הפתק שטמן הסנטור ברק אובמה בין אבני הכותל המערבי בירושלים. "במעשיו עבר העיתון על חוק השמירה על המקומות הקדושים, מספר סעיפים בחוק העונשין וכן פגע בזכויות המעוגנות בחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו", כתב עו"ד אלון.

עוד יוזם אלון חרם צרכנים נגד מעריב עד להודעה חדשה. במכתב שפירסם, קרא לכל מי שמרגיש שהעיתון פגע ברגשותיו על ידי חילול קדושת הכותל המערבי, או שמרגיש שנעשתה פגיעה בכבודו של הסנטור אובמה, להימנע מלרכוש את העיתון או לפרסם בו. אלון קרא לחנויות שלא להציב את העיתון למכירה, ואף פנה במכתב לבעלי מנוי בבקשה להקפיא או לבטל את מנויים.

בשיחה עם TheMarker אמר אלון כי "אם לא יעצרו את ההתנהלות שבה כל אחד יכול לפתוח פתק שנכתב בכותל המערבי, הכותל יהפוך להיות שוק ולא בית תפילה. חשוב שמעריב יבין שהוא פגע במעמד הכותל. לכל אדם יש זכות לכתוב פתק מתוך ידיעה שזה לא מיועד לקריאה ברשות הכלל".

לדברי אלון, "החרם יוסר רק אחרי שהעיתון יפרסם הודעה פומבית בעברית ובאנגלית, ובה הוא יתנצל על חוסר הרגישות שלו, על הפגיעה בצנעת הפרט של הסנאטור אובמה ובכבודו, על הפגיעה ברגשותיהם של כלל תושבי ישראל אשר נפגעו כתוצאה מהפרסום, ועל חילולו של הכותל המערבי".

ממעריב נמסר בתגובה: "הפתק של אובמה פורסם במעריב ובכלי תקשורת בינלאומיים בעקבות אישור שנתן אובמה לכלי תקשורת בעולם לפרסם את שכתב בפתק. אובמה מסר העתק של הפתק לכלי התקשורת כשיצא מבית המלון בו שהה בירושלים. זאת ועוד מאחר שאובמה לא יהודי - אין כאן משום חדירה לצנעת הפרט, כפי שיש לאיש יהודי שמטמין פתק בכותל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully