וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: שליש מהבריטים לא ישרוד פיטורים

נמרוד הלפרן

27.7.2008 / 12:24

נמצאים במרחק 11 ימים מחורבן כלכלי במקרה של אובדן מקום העבודה. מספר המובטלים עתיד לנסוק בתוך שנתיים ל-2.5 מיליון

למעלה משליש מהבריטים הבוגרים יצליחו לשרוד מבחינה כלכלית רק 11 יום במקרה של פיטורים או מחלה אשר תמנע מהם לעבוד. כך עולה מסקר חדש שערכה Yorkshire Building Society ושדווח בסוף השבוע העיתון על ידי הבריטי "דיילי מייל".

המחקר, אשר השווה בין ההוצאות החודשיות לבין היקף חסכונותיהם של יותר מ-2,000 בוגרים בריטיים, העלה כי ההוצאה החודשית הממוצעת עומדת על 1,445 ליש"ט (כ-10,000 שקל), אולם ל-36% מהבריטים יש חסכונות של פחות מ-500 ליש"ט (פחות מ-3,500 שקל), לשימוש במקרה חירום. עקב כך, יצליחו יותר משליש מהבריטים לשרוד רק 11 יום עד שכספם ייגמר.

"באקלים הכלכלי הנוכחי, המציאות המצטיירת במחקר מדאיגה ביותר". אמרה טניה ג'קסון מ-YBS. "המצב הכספי של אנשים רבים גם כך בקושי מאוזן לאור העלייה ביוקר המחיה", הוסיפה.

עוד עולה מהסקר כי הבריטי הממוצע יצליח לשרוד 52 יום בלבד בטרם ייקלע למשבר כספי, שכן חסכונותיו, לא כולל כספים בתוכניות פנסיה, מסתכמים ב-2,474 ליש"ט בלבד. יתר על כן, רק למעטים יש ביטוח למקרה של אובדן כושר העבודה.

המחקר קבע עוד כי הסבירות לקבל כספי ביטוח בגין מוות בבריטניה גדולה יותר מאשר הסיכויים לקבל כספים בגין מחלה או אבטלה. "מרבית הבריטים לפיכך ערוכים טוב יותר לקראת מותם, מאשר לאובדן כושר העבודה בגין מחלה", נכתב במחקר.

עוד עולה מהסקר כי נשים בבריטניה ערוכות פחות מגברים למקרה של אובדן מקור פרנסתם, וכי אוכלוסיות הגרושים והגרושות, עובדים במשרות חלקיות וצעירים אף פגיעים יותר. בממוצע, יחלפו 35 ימים בטרם גרוש או גרושה בריטי יגמור את חסכונותיו במקרה של אובדן עבודה. עובדים במשרות חלקיות יצליחו לשרוד 37 ימים, ובני 44-35 ישרדו בממוצע 39 יום.

מיתון במחצית השנייה של השנה

כלכלנים צופים כי מספר המובטלים בבריטניה עתיד לנסוק בתוך שנתיים ל-2.5 מיליון, לעומת 1.6 מיליון כיום, על רקע תחזיות כי כלכלת בריטניה עלולה לשקוע במיתון כבר במחצית השנייה של השנה.

כלכלת בריטניה צמחה ברבעון השני של השנה בשיעור הנמוך ביותר זה שלוש שנים, בעקבות האטה חדה בפעילות מגזר הבנייה, לפי נתונים ראשוניים שפירסמה שלשום הלשכה לסטטיסטיקה של בריטניה (ONS).

התוצר המקומי הגולמי (GDP) של בריטניה צמח ברבעון השני של השנה ב-0.2% לעומת הרבעון הראשון, ובשיעור שנתי של 1.6%, בעקבות האטה חדה בתחום הבנייה במדינה. צמיחת כלכלת בריטניה ברבעון השני של השנה משקפת האטה לעומת צמיחה של 0.3%, או 2.3% במונחים שנתיים, שנרשמה ברבעון הראשון של השנה.

היקף הפעילות במגזר הבנייה, האחראי על כ-6% מהתוצר המקומי הגולמי של בריטניה, ירד ברבעון השני של השנה ב-0.7% - הנפילה החדה ביותר מאז סתיו 2005 - לאחר גידול של 0.4% ברבעון הראשון של השנה.

אנליסטים של סיטי העריכו ביום שישי כי כלכלת בריטניה עלולה לשקוע במיתון במחצית השנייה של השנה, על רקע תחזיות דומות גם מצד אנליסטים אחרים. "מיתון בבריטניה הוא כעת התסריט המרכזי שלנו", אמר שלשום כלכלן קפיטל אקונומיקס, פול דיילס, בראיון ל-BBC. "התפוקה התעשייתית נפלה הן ברבעון הראשון והן ברבעון השני, ומכאן שהמגזר התעשייתי כבר נמצא במיתון".

"כלכלת בריטניה נמצאת בבירור בדרכה, לכל הפחות, להאטה חמורה - וקיים סיכוי של 33% לכך שתשקע במיתון", העריך ראש מחלקת נתוני מקרו בפרייס-ווטרהאוס-קופרס (PwC), ג'ון הוקסוורת, בראיון לעיתון "גרדיאן".

הבנק המרכזי של בריטניה הוריד את הריבית במדינה שלוש פעמים מאז דצמבר, לרמה של 5%, בניסיון לתוך בצמיחת כלכלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully