וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטאלינק בוחנת מכירת החברה ופיטורי עובדים

ניר צליק

27.7.2008 / 14:00

לפני כשבועיים שיחררה החברה את העובדים לחופשה כפויה בת ארבעה ימים. ביצעה לפני מספר חודשים סבב פיטורים שכלל עשרות עובדים

מטאלינק, ספקית הפתרונות לרשתות פס רחב ורשתות אלחוטיות בוחנת אפשרויות למכירת החברה או להכנסת שותף, ובמקביל, פועלת לצמצום עלויות התפעול. צמצום העלויות של החברה נועד לשמור על קופת המזומנים עד לקבלת ההכנסות ממכירת שבבי ה-WLAN של החברה, שצפויות להגיע רק במחצית השנייה של 2009.

מדובר בתוכנית צמצום עלויות שנייה למטאלינק, שבאה בעקבות תוכנית שהוכרזה במארס 2008. התוכנית הנוכחית נועדה להוריד את עלויות התפעול של החברה ל-6.5 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2008, בניכוי הוצאות חד פעמיות כגון אופציות. כמו כן, הודיעה החברה על כוונתה לצמצם את עלויות התפעול עד לרבעון הראשון של 2009 ל-4 מיליון דולר.

כחלק מהתוכנית, החברה מתכננת לפטר עובדים ולערוך מספר שינויים בהנהלה. מנכ"ל מטאלינק, צביקה שוכמן, אמר כי "החברה מצפה להכנסות ממוצרי ה-DSL בגובה 2.6 מיליון דולר ברבעון השני, וכמו כן, צבר ההזמנות מהפעילות מגיע ל-5.7 מיליון דולר בשנה הקרובה".

עוד הוסיף שוכמן כי "במהלך שש השנים האחרונות מיקדנו את החברה בפיתוח שבבים לסביבת 802.11n, או לסביבת WLAN, המאפשרים העברת וידיאו ברחבי בתים. למרות שהשוק התפתח לאט מכפי שציפינו, מספר מפעילים ערכו בדיקות מוצלחות לטכנולוגיה שלנו, ובמהלך הרבעון הנוכחי מסרנו הזמנה ראשונה לחברה בטאיוואן המיועדת לשיווק ברשת גדולה בארה"ב. למרות ההתפתחות החיובית, אנו לא מצפים לשיפור ברווחיות החברה משוק זה עד לחלק השני של 2009".

שוכמן אמר לסיכום כי "הערכת השוק למוצרים שלנו פתחה בפנינו מספר אפשרויות, ביניהן שותפות עם מספר חברות גדולות. אנחנו בודקים את הפאשרויות האלה".

לפני כשבועיים שיחררה החברה את העובדים לחופשה כפויה בת ארבעה ימים כדי לצמצם עלויות. את ההודעה קיבלו העובדים שבוע לאחר שהחברה פירסמה על כוונתה לגייס 25 מיליון דולר בשוק בהנפקת מדף. הודעת החברה מגיעה כחודשיים לאחר שדווחה על הפסד רבעוני של כ-10 מיליון דולר, ושלושה חודשים לאחר החלטתה לפטר עשרות מעובדיה במטרה לצמצם את הפסדיה הכבדים.

ההפסד הנקי של החברה ברבעון הראשון של 2008 עמד על כ-9.8 מיליון דולר, או 42 סנט למניה, לעומת הפסד של 4.9 מיליון דולר, או 25 סנט למניה, ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד כולל הקצאת אופציות לעובדים בגובה של 500 אלף דולר.

בעקבות ההפסד רשמה החברה נפילה חדה במזומנים שברשותה ונכון ל-31 במארס 2008, החזיקה מטאלינק במזומן ושווי מזומן בהיקף של 19.1 מיליון דולר, לעומת 26.7 מיליון דולר נכון ל-11 לדצמבר 2007.

  • עוד באותו נושא:
  • מטאלינק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully