וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

53% ממחפשי העבודה מוצאים משרה דרך קרובים וחברים

עידו סולומון

27.7.2008 / 15:05

למרות זאת, 84% ממקומות העבודה אינם מתגמלים את עובדיהם על הבאת קרובים או חברים לעבוד בארגון

53% ממחפשי העבודה מוצאים עבודה בצורה בלתי פורמלית דרך חברים, בני משפחה ובאמצעות כניסה פיזית למקום בו מחפשים עובדים, כך עולה מסקר שבוצע על ידי קבוצת דנאל משאבי אנוש. על אף שזו הדרך הפופולרית, 84% ממקומות העבודה אינם מתגמלים את עובדיהם על הבאת חברים או בני משפחה לעבוד בארגון. 26% מקרב הנשאלים מצאו מקום עבודה בצורה הפורמלית והמוכרת - דרך לוחות דרושים, חברת כוח אדם ולוחות החיפוש באינטרנט.

דפנה אליאס, סמנכ"לית השיווק בקבוצת דנאל: "הסקר הינו פועל יוצא של פיילוט שביצענו בקבוצת דנאל במסגרתו יצאנו במבצע גיוס עובדים בשיטת 'חבר מביא חבר'. תוצאות הפיילוט תמכו את תוצאות הסקר כ-1,000 עובדים גויסו לחטיבות השונות בחברה דרך חברים ומשפחה תוך חצי שנה. אני ממליצה למעסיקים השונים לדעת לתגמל ולתמרץ עובדים אשר מביאים חברים איכותיים לארגון.

"באופן טבעי אנשים משתמשים בקשרי החברות והמשפחה שלהם בתהליך מציאת העבודה מאחר והוא כרוך בתחושת אי ודאות ובחששות הנובעים מחוסר היכרות עם ארגון חדש. מציאת עבודה דרך חבר שממליץ או באמצעות כניסה למקום עבודה מוכר מחיי היום יום שלי מורידים את מפלס אי הוודאות. מרגע שהבנו כי מדובר בנתיב גיוס נוסף לאלו הפורמליים שאנו מכירים, שיכללנו אותו ודאגנו לתגמל את העובדים שלנו כאשר עובד חדש נקלט בהצלחה. באמצעות המבצע הצלחנו הן להביא עובדים איכותיים והן לרתום את העובדים הוותיקים לשגשוגה של הקבוצה".

קבוצת דנאל הינה מהחברות הגדולות בארץ בתחומי הגיוס, ההעסקה והרווחה. הקבוצה פועלת באמצעות שלוש חטיבות מרכזיות, 44 נקודות הפרוסות ברחבי הארץ ומוקד שירות לקוחות מרכזי ומעניקה באמצעותם שירותים לחברות מכל תחומי המשק.

הסקר נערך בקרב 500 מרואיינים מעל גיל 18 עבור קבוצת דנאל באמצעות מכון מידע שיווקי במהלך חודש יולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully