וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמיר פישמן: ממשיכים להמליץ על אסטרטגיית בחירת מניות ליבה אשר ימקסמו יציבות

TheMarker

27.7.2008 / 13:22

בבית ההשקעות מציינים כי שוק המניות האמריקאי נמצא בתקופה האחרונה במגמה המזכירה קצת מכירת חיסול

לא קל לעשות כסף בזמן האחרון בבורסה בניו יורק. החששות מפני ההשפעה הכלכלית של מחירי הנפט הגבוהים, צניחת מחירי הדיור בארה"ב ותנאי האשראי ההדוקים, כל אלה העלו את פרמיית הסיכון ודחקו את מחירי המניות מטה. מדד S&P 500 השיל מאז ה-19 במאי 10.5% מערכו ונמצא כיום נמוך ב-19% מערכו הגבוה של 1576 נקודות, שנרשם באוקטובר. ובשבוע האחרון - שינוי מגמה! מסכים ירוקים ומחירי נפט יורדים. אז זהו? סיימנו לצלוח את המים הגועשים והגענו לגדה השנייה או שאנחנו נאחזים כאן בבול-עץ שנשטף עם הזרם?



מגמות המכירה התחלפו באחת לפאניקת קונים בתוך בליל האירועים הייחודי של השבוע שעבר; מאניית הנפט מראה סימני התקררות, ומחירי הזהב השחור צנחו בחדות לאור ההערכות כי פני הביקוש מופנות מטה ובזכות הפגת מתחים גיאופוליטיים שדחפו עד לאחרונה את מחירי הנפט מעלה. אין ספק כי הצניחה של כ-20 דולר ממחירה של חבית ביחס לשיא שנקבע לאחרונה מספקת פיצוי חיובי לסנטימנט הכלכלי ולמחירי המניות. בנוסף, היו אלה הכרזת ה-SEC, רשות ניירות ערך האמריקאית, כי תנקוט באמצעים נגד 19 גופים פיננסיים אשר ביצעו עסקאות שורט (Naked Shorting), וכן הודעתה כי תחקור חדשות טובות-מהצפוי של בנקים מקומיים בארה"ב, שנתנו את האות לסחיטת מוכרים בחסר (Short Squeeze).



מניות הפיננסים המנויות במדד S&P 500 זינקו ב-12.3% בשבוע החולף, אפסייד שלא נחזה בניו יורק מאז 1987.



צניחת מחירי הנפט (הגבוהים עדיין) והחדשות לגבי מגזר הפיננסים באו בתקופה נוראית בשוק וסיפקו מידה רבה של עידוד למשקיעים. הסנטימנט השלילי בו נפתח השבוע שעבר היה ברמה של אמצע מרץ, עם קריסת בר סטרנס, והיינו עדים לשפל של 52 שבועות בבורסת ניו יורק.
נחיה ונראה אם הזינוק האחרון במחירי המניות יתפתח למשהו בדמות ראלי של תחילת תיקון או יישאר בגדר ראלי של 'שיפוצים קטנים' במסגרת השוק הדובי.



שוק המניות האמריקאי נמצא בתקופה האחרונה במגמה המזכירה קצת מכירת חיסול, ובשבוע האחרון דווקא מזנק, על הגב של סגירת פוזיציות השורט על ירידת מחירי הנפט.

הקלה נוספת בעומס אשר תספק גזרת האנרגיה תסייע לראלי בשוק להימשך עוד ותדחוף מגוון סקטורים ובראשם המגזר הצרכני. כלכלני תמיר פישמן מזכירים כי סביבת הפעילות נשארה מאתגרת ומסוכנת כשהייתה עד פרוץ השבוע האחרון. הם ממשיכים להמליץ על אסטרטגיית בחירת מניות ליבה אשר ימקסמו יציבות עם פוטנציאל צמיחה סגולית בריאה. בבית ההשקעות נשארים בתפיסה זו לפחות עד שהגידול השלילי ברווחי החברות יגיע לשפל ויחזור למגמת שיפור, אי שם בשני הרבעונים הבאים.



לזירת היועצים


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully