וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת ריבית התלבור של בנק ישראל ממליצה ליצור אג"ח וחוזים עתידיים המבוססים על ריבית התלבור

יעל פולק

27.7.2008 / 13:21

מתחילת יולי שונו הכללים המחייבים את הבנקים לקיים עסקאות בשיעורי הריבית המצוטטים

הריבית עליה מדובר היא ריבית התלבור - הגרסה הישראלית לריבית הליבור, המשמשת כנכס הבסיס בשוק החוזים העתידיים על הריבית. ועדת ריבית התלבור הוקמה על מנת להניע את הבנקים המסחריים, המצטטים ריביות בשוק הבין-בנקאי לפעול בשקיפות. הוועדה קבעה הגדרות והנחיות לציטוטים, את רשימת הבנקים המצטטים ואת הכללים לחישוב ופרסום של שיעורי הריבית המבוססים על ציטוטים אלו - שיעורי התלבור. חברת רויטרס מפרסמת את הריביות בציבור.



בבנק ישראל מסבירים היום כי "כתוצאה מפעילות הוועדה, ובמיוחד לנוכח השינוי שהכניסה בדרישות ובמחויבויות, גדל משמעותית היקף העסקאות בשוק החוזים העתידיים על הריבית הקצרה. לדברי הבנק, הדבר מאפשר לנהל סיכוני ריבית ביתר יעילות, ובפרט - להתגונן בפני שינויים בלתי צפויים בריבית בנק ישראל". יצויין כי הבנקים המסחריים מציעים כיום ללקוחותיהם פיקדונות ומוצרים מובנים המבוססים על ריבית שקלית - ריבית התלבור.



בעקבות זאת, ממליצה ועדת התלבור כי "משרד האוצר והבורסה לניירות ערך ישנו את הגדרת נכס הבסיס של איגרות החוב בריבית משתנה ושל החוזים העתידיים על הריבית הקצרה, שהיקף הפעילות בהם נמוך, וייצרו נכסים מבוססי ריבית תלבור, שהם אטרקטיוויים יותר - כפי שמקובל במדינות המפותחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully