וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: מחצית מהארגונים בישראל משלמים פיצויים גם לעובדים המתפטרים מרצונם ממקום עבודתם

עידו סולומון

27.7.2008 / 14:32

40% משלמים רק במקרה שהעובד פוטר; 10% משלמים רק לבכירים את דמי הפיטורין במקרה והם מתפטרים מרצונם



מחצית מהארגונים משלמים כיום לעובדיהם את פיצויי הפיטורין בכל מקרה, ללא קשר אם העובד פוטר או שהוא החליט מיזומתו להתפטר מקום עבודתו, כך עולה מסקר שנערך על ידי פורטל מנהלי משאבי האנוש HRS וחברת רנסיס טכנולוגיות. עוד עולה בסקר כי 40% מהארגונים משלמים לעובדים רק במקרה בו העובד מפוטר, ואילו 10% מקרב הארגונים משלמים רק לדרגים הבכירים את דמי הפיטורין במקרה והם מתפטרים מרצונם. הסקר נערך בקרב 130 מנהלי משאבי אנוש מתחומי פעילות שונים.



הסקר נערך על רקע הצעת חוק שהוגשה לאחרונה ועברה בקריאה ראשונה בכנסת, הכוללת תיקון לחוק הפיצויים על פיה גם מתפטרים מרצון יהיו זכאים לפיצויים באותו שיעור כמו מפוטרים. על פי ההצעה, שהוגשה על ידי ח"כ חיים אורון, העובד יוכל ליהנות מהזכאות רק לאחר שלוש שנות עבודה אצל אותו מעסיק.



ברק גפני, מנכ"ל HRS: "נתוני הסקר מראים את המציאות בחברה הישראלית ואת הצורך בתיקון לחוק, אשר נועד להגן על העובדים באותם 40% מהארגונים אשר בדרך כלל נכללים במגזרי משק בענפי התעשייה או הקימעונות. התיקון לחוק יאפשר לאותם עובדים - אשר נאלצו להישאר בניגוד לרצונם במקום העבודה מחשש לאבד את הפיצויים - להתקדם למקום אחר בהתאם לרצונם החופשי".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully