וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הבנזין צפוי לרדת בכ-30 אגורות בסוף השבוע

אבי בר-אלי

27.7.2008 / 15:19

לאחר חמישה חודשי התייקרויות רצופים ירד סוף סוף מחיר הדלק ב-4%-2%. המחיר הסופי ייקבע רק ביום רביעי. ההוזלה הצפויה הינה תוצאת הירידה במחירי הנפט בעולם

בהעדר תנודות חדות של הרגע האחרון צפוי מחיר הדלק לרדת בחודש הבא, לאחר חמישה חודשי התייקרויות. סיכום עסקות סוף-השבוע באגן הים-התיכון הצביע על הוזלה של 4.3% במחיר ליטר בנזין, כלומר הוזלה של כ-30 אגורות במחיר ליטר בנזין 95 אוקטן, העומד כיום על 7 שקלים (ללא עמלת שירות).

עם-זאת, שינויים בשערי המטבע ותנודות במחיר חבית הנפט בימים הקרובים עשויים לשנות את טווח ההוזלה עד מועד חישוב המחיר הרשמי ביום רביעי הקרוב.

ההוזלה הצפויה הינה תוצאת הירידה במחירי הנפט בעולם, אשר קוזזה במקצת לאור התחזקות הדולר. חברות הדלק כבר הוזילו של מחירי הסולר בתחנות בכ-2%-1.5%, וצפויות להוזיל את מחירו גם בשבוע הבא.

מחיר הבנזין נקבע בסוף כל חודש באמצעות נוסחה מתמטית המשקללת את עסקות הבנזין האחרונות שבוצעו בסוף כל חודש באגן הים התיכון. מדובר בציטוטי העסקות המבוצעות בנמל הדלק לאוורה (Lavera) שבצרפת, בחמשת הימים הקודמים ליומיים האחרונים בסוף כל חודש (28-24 בכל חודש). ממוצע עסקות בחמשת ימים אלה מוכפל בשער הדולר שנקבע ביום השישי, ובתוספת עלויות ביטוח, דלף ואחזקת מלאי, הוא מהווה את מחיר הבסיס של ליטר בנזין בשער בתי הזיקוק בארץ, כלומר המחיר המקסימאלי שחברת הדלק משלמת לבית הזיקוק עבור ליטר בנזין.

  • עוד באותו נושא:
  • דלק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully