וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה"אינטרנט ללא קו טלפון" של בזק לא מספק

אמיתי זיו

27.7.2008 / 15:01

החלה לשווק במאי את הקו החדש אך קבעה לו מחיר לא אטרקטיבי של 25 שקלים לחודש. במשרד התקשורת יורו על שינוי התעריף

אנשי משרד התקשרות אינם מרוצים מרפורמת ה-Naked ADSL כפי שהוצעה על ידי בזק, ונראה כי יורו לשנות אותה. כזכור, על פי הרפורמה, משרד התקשורת הורה לבזק לשווק חיבור אינטרנט ADSL ללא התניה של רכישת קו טלפון בצמוד, כפי שנהגה בזק לעשות. בהוראת משרד התקשורת, בזק אכן החלה לשווק קו אינטרנט כזה, אך היא קבעה לו תמחור לא אטרקטיווי של 25 שקלים לחודש, שזהו המחיר שבכל מקרה עולה הקו הקל של בזק, כך שמבחינת הצרכן אין שום יתרון להזמנת קו עירום והרפורמה לא הביאה לשום שינוי.

במשרד התקשורת לא היו מרוצים מהתנהלות בזק בסיפור, וכמו כן הגיעו למשרד תלונות הן של חברות תקשורת מתחרות והן של אזרחים שביקשו הוזלה של השירות. יש להסביר שמחיר הקו העירום קריטי לאטרקטיביות או אי האטרקטיביות של הזמנת שירותי טלפון מבוססי אינטרנט מתחרים לבזק כמו הטלפון של 012 סמייל ו-018 אקספון. גם 013 נטוויז'ן הכריזה בעבר כי היא תכנס לשוק הטלפוניה הנייחת בטכנולוגיית VOB, באם מחיר הקו העירום יוזל והחברה תוכל ליצור חבילה אטרקטיבית ללקוח.

ביום תחילת רפורמת הקו העירום, ה-15 במאי, הוחלט במשרד לאשר באופן זמני את המחיר שקבעה בזק, אך לדון בו מחדש כעבור שלושה חודשים, כך שלקראת ה-15 באוגוסט יורה המשרד לבזק לבנות תמחור חדש לשירות. בבזק כבר נערכו לתרחיש כזה וישנן הצעות מחיר חלופיות לשירות במגירה של החברה. בין היתר בנתה בזק הצעה שיווקית לשירות יחד עם שיווק של מוצר תקשורת אלקטרוני.

רפורמת ה-Naked ADSL אינה היחידה שאנשי משרד התקשורת לא מרוצים מאופן היישום שלה. המשרד מנסה כבר זמן מה למצוא דרך לאפשר ללקוחות החברות הסלולריות לרכוש מכשיר בלי התניה של רכישת חבילת גלישה בדור השלישי, מוצר שאינו נחוץ ללקוחות רבים. רפורמה שפרסם המשרד בנושא ממש לאחרונה התגלתה כעקרה וחסרת שיניים, ולכן מתקיים בימים אלה דיון במשרד למצוא דרך חלופית לחייב את המפעילות הסלולריות לא לקשור בין רכישת טלפון נייד להתחייבות לחבילת גלישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully