וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארז ויגודמן: "אי אפשר להסתתר מאחורי תירוצים וסיסמאות - השנה הקרובה תהיה שנה קשה"

עדי דברת

27.7.2008 / 16:19

חברת שטראוס נערכת ומודיעה על תחילתו של מהלך מיתוג ליישום של זהות שטראוס החדשה



"אי אפשר להסתתר מאחורי תירוצים וסיסמאות. השנה הקרובה תהיה שנה קשה. גם אנחנו מושפעים מהמהלכים הגלובליים של עליית מחירי הגלם", כך אמר ארז ויגודמן, נשיא ומנכ"ל , במסיבת עיתונאים שהתקיימה היום בנושא מיתוג החברה.



גדי לסין, מנכ"ל שטראוס ישראל, סיפר כי הרבעון הראשון והשני של 2008 היו רבעונים מצוינים אולם בחודש מאי, ציין, החלה האטה בצמיחה אם כי עדיין ניכרת צמיחה במאי האחרון לעומת מאי אשתקד. כך, הציגה החברה נתונים לפיהם מכירות השנה גדלו מ-5.1 מיליארד שקל ב-2006 לכדי 6 מיליארד שקל ב-2007, מתוכם 3.3 מיליארד דולר בפעילות החברה בישראל. מכירות החברה בחו"ל צמחו לדבריה מ-2 מיליארד שקל ב-2006 ל-2.7 מיליארד שקל ב-2007 כאשר המכירות בחו"ל מהוות 45% מכלל מכירות החברה לעומת 40% ב-2006.



כאמור, חברת שטראוס הודיעה היום על תחילתו של מהלך מיתוג ליישום של זהות שטראוס החדשה. החל מחודש ספטמבר, כך נמסר, יקבלו מוצרי החברה נראות חדשה שיכללו את הבלטת לוגו 'שטראוס' על גבי האריזות ולוגו חדש למותג 'עלית'. הסנונית הראשונה מבין מוצרי החברה תהיה במותג 'דנונה'. לדנונה יצטרפו, קטגוריה אחר קטגוריה, שאר מותגי החברה כאשר עד סוף השנה 60% מהמוצרים על המדף יהיו בעלי הנראות החדשה.



מטרת המהלך, לדברי ויגודמן, "בנייה וחיזוק של התשתית להתרחבות הגלובאלית של שטראוס, וליצירת חברה אחת עם מותג חברה חזק ומוכר בארץ ובעולם, תוך צמצום מספר המותגים ובניה וביסוס של מותגים גדולים וחזקים יותר". מהלך זה משתלב, לדבריו, "בשינויים ארגוניים מקיפים שעוברת הקבוצה, לרבות שינוי המיקוד הארגוני מקטגוריות מוצר למבנה של שתי חטיבות עסקיות המבוססות על מגמות הצריכה המרכזיות כיום (בריאות ואיכות חיים, תענוג והנאה) במקביל ליצירת חברת קפה גלובלית אחת. כל אלה מחזקים, כאמור, את התשתיות לתהליכי ניהול גלובאליים בקבוצה. אנחנו יוצרים בכל העולם, שם חברה אחד, מותג חברה אחד, המכתיב את סדר היום לכל המותגים האחרים, זהות תאגידית אחת ותרבות אחת לכולנו".



לדברי לסין, המהלך של חיזוק המותג שטראוס נובע מכך שלמרות ש-13% מהמכירות בכל נקודת מכירה בישראל הן של שטראוס, החברה לא נהנית בהתאם מהעוצמה של המנהיגות העסקית שלה. אלאן לוס, סמנכ"ל שיווק קונצרני בקבוצת שטראוס, סיפר כי התהליך החל לתת את אותותיו "בבנין המשרדים החדש שלנו שעוצב ברוח מותג החברה, לאחר מכן ברכבי החברה המציגים בגאווה את לוגו החברה, ואז במדי עבודה חדשים של החברה. כל אלה תורמים ליצירתו של צוות מאוחד".



המהלך לא יבוא לידי ביטוי בתחום הגלידות של שטראוס הנמצא בשליטת (51%) יוניליוור העולמית. עם זאת, החברה סיפרה כי תבחן לחבור גם עם יוניליוור בכדי ליישם את המהלך גם בגלידות.

בכל הנוגע לעלית, החליטה החברה כאמור על השקת לוגו חדש שיובלט על גבי האריזות. הלוגו של שטראוס כיצרן יופיע בגב האריזה אולם תינתן בולטות גדולה יותר על גבי האריזות ללוגו 'עלית'. האריזות החדשות עוצבו על ידי המעצב ברוך נאה. "מותג עלית נבחר להיות מותג העל השני בחשיבותו לאחר מותג החברה שטראוס כשמותגים נוספים פועלים תחתיו ולצידו. לעלית, המותג החזק שלנו בעולמות הקפה והתענוג, ישנו תפקיד מרכזי בפורטפוליו לא רק עקב ההיסטוריה והמיצוב הייחודי שלו, אלא גם בגלל גודלו. היום, אנו משיקים את לוגו עלית החדש, עם התאמה לאייקון שטראוס באמצעות סט שונה של צבעים. המטרה היא לעדכן את מותג עלית, תוך שמירה על הנשמה שלו וחיבור ויזואלי של מותג עלית למותג החברה של שטראוס, מה שיאפשר לעלית לצמוח בקטגוריות בהן הוא פועל לצד שמירה על הקשר עם מותג החברה", סיפר לוס.



ויגודמן סירב למסור את היקף ההוצאה של המהלך והסתפק באמרה כי "2008 תהיה השנה עם המאמץ השיווקי הגדול ביותר זה שנים".



את המהלך ילווה קמפיין פרסומי שיעלה בסוף השנה, באמצעות משרד הפרסום שלמור אבנון עמיחי, תחת הסיסמא: "שטראוס. איזה עולם נפלא".



בתשובה לשאלה האם שטראוס מתכוונת לפעול בעוד מדינות, ענה ויגודמן כי החברה ללא ספק תתפרש בהרבה יותר מדינות ובכלל זה גם באסיה. על האפשרות לפיה שטראוס תחל לפעול גם במדינות ערביות ענה: "היום אנחנו לא פועלים במדינות ערביות אבל היינו שמחים אם היינו יכולים לפעול גם שם".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully