וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייזיק קטן ישקיע 33 מיליון שקל במחקר על פיתוח צמחים לייצור דלק ביולוגי

עמירם כהן

27.7.2008 / 16:36

לפי ההסכם קטן יישא בכל הוצאות המחקר ובתמורה יקבל בלעדיות לשווק את הצמחים שיפותחו במשך 20 שנה



איש העסקים אייזיק קטן, חתם אתמול על הסכם עם משרד החקלאות למימון מחקר בסך 33 מיליון שקל לפיתוח צמחים להפקת דלק ("ביו דיזל"). המחקר, שיארך 4 שנים, יבוצע בידי חוקרי המכון למחקר חקלאי בבית דגן ("מכון וולקני"). מדובר באחד המחקרים היקרים והגדולים ביותר בתחום החקלאות שנעשה בישראל. גידולים חקלאיים רבים בעולם עוברים הסבה מיצור מזון לבני אדם ולבעלי חיים, לייצור שמנים ודלקים המהווים תחליפים לדלק פוסילי (נפט, פחם, גז טבעי) ההולכים ומתייקרים.



הגידול החקלאי העיקרי המשמש לייצור ביו-דיזל הוא תירס, ועשרות אלפי מגדלים ברחבי העולם ובארה"ב בפרט, החלו לגדל תירס המותאם במיוחד ליצור ביו דיזל. חלק מזני התירס הללו עברו הנדסה גנטית המשפרת את התאמתם לייצור דלקים. שר החקלאות שלום שמחון, אמר כי הכוונה להפוך את ישראל למדינה מובילה במגמה העולמית למעבר לדלקים ירוקים במקום דלקים פוסיליים.



לפי ההסכם בין קטן למכון וולקני, יישא המשקיע בכל הוצאות המחקר, ובתמורה יקבל בלעדיות לשווק את הצמחים שיפותחו ברחבי העולם במשך 20 שנה. בטקס החתימה העביר קטן למכון את המימון הראשון בסך מיליון דולר. במקביל לחתימת ההסכם חתמה חברת אלטרנטיב פאוור, שבבעלות קטן, על הסכם עם חברה הודית, לגידול צמחי הביו דיזל שיפותחו במכון וולקני על שטח של מיליון דונם בהודו (כרבע מהשטח החקלאי בישראל).



מנהל המחקר החקלאי, פרופ' יצחק שפיגל, אמר כי המחקר יתמקד בזנים שאינם משמשים מזון לבני אדם ושניתן לגדלם על קרקעות שוליות בהשקיה מינימלית במי קולחין. לדבריו, המחקר צפוי לפתח גידולים חקלאיים בעלי כדאיות כלכלית רבה. בראש פרוייקט המחק יעמוד פרופ' ידידיה גפני. המשקיע אייזיק קטן אמר כי המחקר מיועד לפתח גידולים שאינם משמשים לייצור מזון ופיתוחם לא יפגע באספקת המזון העולמית.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully