וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפריקה ישראל מאבדת את החסינות: מידרוג מורידה את דירוג האג"ח של החברה ל"שלילי"

נתן שבע

27.7.2008 / 16:55

מידרוג קובעת כי רמת הסיכון של החברה גדלה כתוצאה מהחשיפה של הקבוצה לשוק הנדל"ן בארה"ב



שנה לאחר פרוץ המשבר בשווקים, ניתן לזהות את אותותיו גם בדירוג חברות הנדל"ן. מידרוג הורידה היום את דירוג האופק של ל"שלילי" לאג"ח שמדורגות כ-Aa2. הצבת האופק השלילי הגיע נוכח חשיפת החברה לפרויקטים ופעילויות בשווקים החשופים למשבר האשראי. מנגד מציינת מדרוג לחיוב את הצעדים שאפריקה מבצעת לחיזוק האיתנות הפיננסית והנזילות. כמו כן, מידרוג מציינת בחיוב את הצהרת החברה כי בכוונתה לפעול להורדת החוב שלה.



מידרוג קובעת כי רמת הסיכון של החברה גדלה כתוצאה מהחשיפה של הקבוצה לשוק הנדל"ן בארה"ב, אשר הינו הנפגע העיקרי ממוצקת נזילות שוק האשראי. עובדה זו, לטענת מידרוג, עלולה להשפיע על יכולת החברה להפיק את תזרים המזומנים הצפוי מהפעילות בארה"ב. להערכת מידרוג, בשל ההאטה הנוכחית בארה"ב נפגעה יכולת הנראות של הפרויקטים של החברה, לה יש חשיפה גדולה במנהטן ולאס וגאס.



מידורג מרוצה מחיזוק האיתנות הפיננסית של החברה, שבאה על רקע גיוס של מיליארד שקל, ועל רקע ההצהרה להפחית את נטל החוב של החברה. בנוגע למכירת הנכסים המניבים בישראל, לפיה החברה מתכננת למכור שורת קניונים בהיקף של 2 מיליארד שקל, מידרוג מציינת כי צעד זה הוא בעל השלכות מנוגדות מבחינת סיכוני אשראי: מחד - הוא מקטין את בסיס ההכנסות הקבועות של החברה תוך הגדלת חשיפת החברה לפעילות ייזום, ומנגד - הוא תורם לחיזוק נוסף ברמת הנזילות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully