וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

RBC מורידים את מחיר היעד למניית DSPG מ-12 דולר ל-9 דולר - אך שומרים על המלצת "תשואת שוק"

ניר צליק

27.7.2008 / 17:50

אופנהיימר: "בשנה הקרובה עלולה להימשך הדעיכה במכירות החברה"



בית ההשקעות RBC הוריד את מחיר היעד למניית DSPG מ-12 דולר ל-9 דולרים בעקבות הדו"חות הרבעוניים של החברה, אך השאיר את ההמלצה למניה על כנה ברמה של "תשואת שוק". האנליסט דניאל מירון כותב כי "העלייה במכירות השבבים לטלפונים הסלולריים ב-2009 ומכירות שבבי המולטימדיה עשויים לא להספיק כדי לסתור את הירידה במחירי השבבים לטלפונים הסלולריים והספק ביכולת החברה להעלות את כמות המכירות הכללית".



גם בבית ההשקעות אופנהיימר לא אופטימיים במיוחד לגבי העתיד הקרוב של החברה, אך משמרים את המלצת "תשואת שוק" לחברה, ללא מחיר יעד. בבית ההשקעות מנמקים את השארת ההמלצה על כנה ב-"העדר מנועי צמיחה בשנה הקרובה וחשש מהמשך שחיקת הרווחיות". עוד כותבים באופנהיימר כי "מכירות מהותיות של מוצרי החברה החדשים בתחום המולטימדיה צפויות להגיע רק ב-2010, כאשר בשנה הקרובה עלולה להימשך הדעיכה במכירותיה".



באופנהיימר גם כותבים כי "שוק הטלפונים האלחוטיים הנו שוק בוגר שאינו צפוי להמשיך בצמיחה מהותית ומושפע מלחץ מחירים מיוחד", וכי "המצב מחייב את DSPG לבנות מנועי צמיחה חדשים". לבסוף, כותבים בבית ההשקעות כי הם מעלים את תחזית ההכנסות ל-310 מיליון דולר מ-300 מיליון דולר אך מורידים את תחזית הרווח הנקי מ-50 סנט ל-49 סנט. לשנת 2009, מורידים בבית ההשקעות את תחזית ההכנסות מ-330 מיליון דולר ל-290 מיליון דולר, ואת תחזית הרווח הנקי מ-65 סנט ל-45 סנט. לסיכום, כותבים באופנהיימר כי "עתיד החברה תלוי ביכולתה לפתח מוצרים חדשים או לחדור לשווקים נוספים".



גם בבית ההשקעות אוסקר גרוס החליטו להשאיר את המלצתם למניה על "החזק" ללא מחיר יעד, ותולים את החלטתם ב-"שוק הטלפונים האלחוטיים הקשה". בבית ההשקעות כתבו כי אחד הסיכונים המרכזיים ל-DSPG הוא ההסתמכות על תומן אלקטרוניקס להפצת המוצרים.



"כישלון של המפיץ", כותבים בבית ההשקעות, "יקטין את המכירות העתידיות של החברה ואת הכנסותיה". עוד כותבים בבית ההשקעות כי "67% מהכנסות החברה ב-2007 הגיעו מחמישה לקוחות גדולים. ירידה בביקוש או הפסד של אחד מהלקוחות האלה עשויים להשפיע בחריפות על תוצאות החברה". לבסוף, כותבים בבית ההשקעות כי "הירידה השנתית במחירי השבבים לסלולר בשיעור של 20%-25% עשוים להקשות על DSPG להראות שיפור בהכנסות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully