וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר דיונים של תשע שנים הוחלט שעופר הירשזון וטדי שגיא לא יקימו מלון בבנימינה

אריק מירובסקי

27.7.2008 / 20:13

הוועדה המחוזית דחתה תוכניתם של עופר הירשזון וטדי שגיא להקים מתחם בניגוד לתוכנית המתאר



אנשי העסקים עופר הירשזון וטדי ועמי שגיא, שתיכננו הקמת קומפלקס מלונאי בלב שטח חקלאי פתוח בבנימינה, הרימו כנראה ידיים. בתחילת החודש שלח בא כוחם של הירובר אנרגיה בע"מ שבבעלות הירשזון ועמי שגיא בקשה לוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה חיפה, להסיר מסדר היום את הדיון בהפקדת התוכנית, "שכן בנסיבות שהתהוו לאחר הגשת התוכנית, אין עניין בקידום התוכנית ובשל כך מבוקש לא להפקידה". הוועדה דנה בבקשה, הוסיפה נימוקים משלה לדחיית התוכנית והודיעה כי היא דוחה אותה.



מדובר בתוכנית לשינוי ייעוד ואיחוד חלקות של קרקע חקלאית מול מבצר שוני בבנימינה. הירשזון, בנו של שר האוצר לשעבר אברהם הירשזון, בשיתוף עם אנשי העסקים טדי שגיא, בעלי חברת ההימורים פליי-טק, ואביו, עמי שגיא, לשעבר בעלי השליטה בחברה הציבורית מלי לייזרים, מחזיקים בשתי חלקות מול המבצר שוני בשטח כולל של כ-40 דונם. מאמצע שנות ה-90, ניסו השלושה לקדם תוכנית להקמת מלון בן 164 חדרים ו-26 דירות, שאמורות היו להיות משווקות בשיטת "טיים שרינג" ו-60 דירות נופש, יחד עם שטחי מסחר לתיירות, בריכה, סאונה וג'קוזי.



ביולי 99' החליטה ועדת המשנה של הוועדה המחוזית לדחות את התוכנית, משום שמדובר בפרויקט נמצא בלב שטחים חקלאיים ומנותק מבנימינה. כעבור כשנה שוב דנה הוועדה בתוכנית והחליטה לדחות אותה, משום שהיא נעדרת ראייה כוללת של היישוב ושל אזור נחל תנינים ובקעת הנדיב הסמוכים. עוד נקבע, כי התוכנית נוגדת את תוכנית המתאר הארצית, אינה תואמת את תוכנית המתאר התיירותית ואינה תואמת את התפישה התכנונית בתוכנית המתאר המחוזית.



אברהם הירשזון הכחיש מעורבות



עם כל כך הרבה ניגודים שיש לתוכנית הזו לתוכניות המתאר, הפרויקט היה צפוי להיקבר כבר אז, אולם פוליטיקאים מקומיים חברי הוועדה המחוזית המשיכו לקדם אותה, ובמהרה החלו להישמע טענות שיש לכך קשר לאביו של עופר, אברהם להירשזון האב, שבאותו זמן היה איש ליכוד ויו"ר קופת חולים לאומית.



כך, למשל, אחד מאותם פוליטיקאים, ראש עיריית קרית אתא, יעקב פרץ, טען באותה תקופה שהוא תומך במלון מטעמים פטריוטיים של המחוז. הוא הכחיש שיש קשר כלשהו בין תמיכתו בתוכנית לעבודתה של אשתו בקופת חולים לאומית. הירשזון טען אז כי אינו מעורב בעסקיו של בנו. תחקיר מוסף "הארץ" מינואר 2007 חשף יחסי רעות ועסקים של עופר הירשזון עם ראש מועצת בנימינה לשעבר מרדכי קירמאייר (שאף כיהן כדירקטור בחברת אינווסטק, שבשליטת הירשזון) ויחסי חברות עם ראש המועצה הנוכחי, אריה זיתוני. שניהם תומכים בתוכנית.



במאי 2002 הופקדה התוכנית בתנאים שונים, אך זמן קצר לאחר מכן, התברר שבמקום ששיקולי תכנון לא עוזרים, יש גורם שאפילו פוליטיקאים חסרי אונים להתמודד נגדו: רשות העתיקות. זו הודיעה כי היא מתנגדת לתוכנית ואוסרת על בנייה במקום, מאחר שהתגלו במקרקעין עתיקות ייחודיות ורבות חשיבות המחייבות את שימורן באתר.



במספר ישיבות שהתקיימו אודות התוכנית, במהלך השנים, שבה הרשות על עמדתה, שלמעשה, קברה את הפרויקט.



היזמים הגישו ערר על החלטת רשות העתיקות לוועדת הערר של הרשות, וזו קיבלה החלטת ביניים, כי יומצאו לה חוות דעת של מומחים לצורך המשך הדיון. היזמים הגישו ערעור על ההחלטה הזו לבית המשפט, שלפני שנה דחה את הערעור על הסף.



בתחילת החודש, כאמור, הודיע בא כוח החברה של הירשזון, כי הוא מבקש שלא להפקיד את התוכנית. הוועדה המחוזית קיבלה את הבקשה של הירובר אנרגיה לא להפקיד את התוכנית, ואולי כדי לכפר על התנהלותה בעניין, הוסיפה גם שורה ארוכה של נימוקים תכנוניים לדחיית הפרויקט, המנוגדת כמעט לכל תוכנית החלה על האזור. עוד ציינה הוועדה, כי יש לתת עדיפות לפיתוח היישוב בנימינה, על בינוי בשטחים פתוחים סובבים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully