וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המעסיקים להסתדרות: לדחות ל-2009 את חוק קבלני כוח אדם

חיים ביאור

28.7.2008 / 7:11

נשיא איגוד לשכות המסחר: הדחייה תמנע את גל הפיטורים הצפוי בחודשיים הקרובים שלקראת הפעלת החוק

את ההצעה מוביל איגוד לשכות המסחר, המייצג את המספר הגדול ביותר של מעסיקים במגזר הפרטי. לטענת נשיא האיגוד, עו"ד אוריאל לין, דחיית הפעלת הסעיף לשנה הבאה תמנע את גל הפיטורים הגדול בקרב עובדי חברות קבלניות לכוח אדם, הצפוי בחודשיים הקרובים שלקראת הפעלת החוק.



"סעיף תשעת החודשים" נכנס לתוקפו ב-1 בינואר 2008, לאחר דחיות של כמה שנים שיזמו אנשי משרד האוצר במסגרת חוק ההסדרים, אשר נתקלו במחאות ההסתדרות והארגונים החברתיים. על פי הסעיף, עובד חברת כוח אדם שב-1 באוקטובר יהיה מועסק זה תשעה חודשים לפחות אצל המעסיק הסופי, ייהפך אוטומטית לעובד תקני אצל אותו מעסיק. הפעלת הסעיף נחשבת להישג של יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, שאיים בשביתה אם ייגנז שוב.



ואולם חברות כוח האדם טוענות כי המעסיקים לא ירצו לקלוט את עובדי חברות כוח האדם המועסקים אצלם כעובדים מן המניין, ויעדיפו לפטרם ולקלוט אותם מחדש בשלב מאוחר יותר - שוב כעובדי חברות כוח אדם. איגוד חברות כוח האדם אף ניהל קמפיין בעיתונות, שבו נטען כי מספר המפוטרים יהיה גדול מ-60 אלף. לטענת האיגוד, לגל הפיטורים הגדול משמעות מיוחדת לנוכח ההאטה הצפויה במשק, שתקשה על המפוטרים להיקלט במקומות עבודה חלופיים.



בהסתדרות אמרו אתמול כי נכון לעכשיו לא מתנהל משא ומתן בעניין עם המעסיקים. "אנו מוכנים לשקול דחייה כלשהי של הפעלת הסעיף, בתמורה להתחייבות מפורשת שהמעסיקים לא יתחכמו ויפטרו עובדים רגע לפני שיצטרכו לקלוט אותם כעובדים מן המניין", אמרו בהסתדרות. "אנו גם דורשים שכל חברה שמעסיקה שומרים ומאבטחים תפעל רק בכפוף לרישוי, שיבטיח פיקוח על תנאי העסקתם".







בהסתדרות הוסיפו כי ללא מילוי שני תנאים אלה, "אין מה לדבר על דחיית ההפעלה של הסעיף ליולי הבא - ומבחינתנו הוא ייושם מאוקטובר הקרוב. מעסיק שיפטר עובדים רגע לפני מימוש הסעיף ימצא את עצמו מול תביעות משפטיות שנגיש נגדו".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully