וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות מעבר השיווק לאסם: מחסור בגרבר בחנויות

עדי דברת

28.7.2008 / 9:30

גרבר נרכשה על-ידי נסטלה העולמית - בעלת השליטה באסם, המורשית בלעדית למכור בישראל. עקב המעבר להפצה של אסם נוצר מחסור

אסם מחזקת את אחיזתה בתחום המזון לתינוקות: החברה נהפכה לנציגה הבלעדית של נסטלה העולמית לשיווק ומכירת המותג גרבר בישראל. עד עתה שווק גרבר בישראל באמצעות חברת גורי.

הזיכיון לשיווק המותג מגיע יותר משנה לאחר שנסטלה העולמית, בעלת השליטה באסם (53.7%), קנתה את יצרנית מוצרי המזון לתינוקות גרבר מיצרנית התרופות ומזון הבריאות נובארטיס, תמורת 5.5 מיליארד דולר.

ההערכות היו אז כי העסקה עשויה להכניס את אסם הישראלית לשוק המזון לתינוקות בישראל. החברה אף הצהירה על כוונתה להיכנס לשוק המזון לתינוקות, הנאמד ב-373 מיליון שקל בשנה (לפי נתוני נילסן המודדים את השוק המבורקד).

לפני כשנה מימשה אסם את הצהרותיה, כשהודיעה על רכישת השליטה במטרנה מידי מעברות - יצרנית ומשווקת מטרנה. העסקה אמורה להיסגר בחודשים הקרובים בכפוף לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים.

בשלב זה לא ידוע אם אסם תאחד את גרבר ומטרנה, כפי שחטיבה אחת בנסטלה העולמית משווקת הן את תחליפי החלב ואת את המחיות. ניתן להניח שאסם, שכפופה להנחיותיה של החברה האם נסטלה, תאחד את ניהול המותגים כשתושלם עסקת אסם-מטרנה.

שוק המזון לתינוקות בישראל נשלט כיום על ידי חברת מעברות, המשווקת את המותג מטרנה, ועל ידי חברת פרומדיקו, המשווקת את סימיליאק. השתיים מחזיקות יחד בנתח של כ-88% (לפי נתוני נילסן). נתח השוק של גרבר הוא 3.2% מכלל קטגוריית המזון לתינוקות. בתת-קטגוריית מחיות לתינוקות מחזיקה גרבר בנתח שוק כספי של 45.5%, כשפרינוק מחזיקה בנתח שוק כספי של 44%.

על אף שאסם קיבלה את הזיכיון של גרבר בתחילת יולי, כרגע נרשם מחסור של גרבר בחלק מרשתות השיווק. מאסם אישרו את הידיעה ומסרו בתגובה: "עקב המעבר של הפצת המותג מגורי לקבוצת אסם, יש מחסור נקודתי במוצר, והוא יטופל בתוך שבוע-שבועיים".

בגורי אישרו כי הפסיקו לשווק את גרבר החל מתחילת יולי.

  • עוד באותו נושא:
  • גרבר
  • אסם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully