וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת רכישה תתמודד על מכרז ענק בראש העין

גיא ליברמן

28.7.2008 / 7:36

המכרז בשווי 320 מיליון שקל כולל בנייה של 1,072 דירות. הערכות: עבור דירת 4 חדרים ישלמו חברי הקבוצה פחות מ-600 אלף שקל

בסוף השבוע האחרון עלה לאוויר אתר האינטרנט Moked-r.com של קבוצת רכישה המתכוונת להסתער על המכרז הענק שפירסם מינהל מקרקעי ישראל למכירת קרקעות בראש העין, הנמצאות בסמוך למחלף קסם, בהיקף של כ-400 דונם.

העלות המשוערת של המכרז היא יותר מ-320 מיליון שקל. נכון לעכשיו, כוללת הקבוצה יותר מ-100 חברים, והיא פועלת באינטנסיוויות להוספת חברים נוספים, לאור התאריך המתקרב של סגירת המכרז - בעוד כשלושה שבועות.

מדובר במכרז מר2007/500, הנקרא גם "פרויקט לב ישראל", ושנמצא סמוך למחלף קסם, וכביש 5. על הקרקע ניתן לבנות 1,072 דירות, כ-210 אלף מ"ר לצורכי מסחר ומשרדים וכן שטח נוסף בלתי מתוכנן. מינהל מקרקעי ישראל פירסם מחיר מינימום להשתתפות במכרז, בסך 197 מיליון שקל, עליהם יצטרך הזוכה להוסיף עוד כמה עשרות מיליוני שקלים לטובת דמי פיתוח ותשלומים שונים.

אף שמדובר בהיקפים כספיים גדולים, משוכנע חנוך עוז, המארגן את קבוצת הרכישה, שביכולתה להצליח. "אני חושב שההתארגנות שלנו, עם רמת המחירים הנמוכה היא הזדמנות יוצאת דופן עבור מעמד הביניים".

עוז, שסיים באחרונה לימודי משפטים, הוא תושב ראש העין, ובעברו אף כיהן כסגן ראש העירייה. כחלק מההתארגנות, יצר קשר עוז עם כמה משרדי עורכי דין ורואי חשבון ובהם עו"ד מאיר מזרחי, עו"ד ורו"ח מאיר לביא ושמאי המקרקעין גדעון קרול. עוז אף נמצא במגעים עם כמה חברות ניהול מרכזיות על ניהול הקבוצה, אם תזכה במכרז.

לפני כשבוע ערך עוז את הכנס הגדול הראשון של הקבוצה בראש העין, אליו הגיעו כמה מאות אנשים. "נרשמו אנשים מראש העין, קרית אונו, רעננה, שוהם, פתח תקוה, גני תקוה ורמת גן - כך שכבר עכשיו אנו רואים שמדובר בקבוצה שאינה מתבססת אך ורק על תושבי ראש העין, כפי שניתן אולי לחשוב בטעות", אומר עוז.

לפי החישובים הכלכליים שערכה הקבוצה, עבור דירת ארבעה חדרים בגודל של כ-100 מ"ר, ישלם כל חבר בקבוצה בסך הכל קצת פחות מ-600 אלף שקל. במחיר זה אף יקבל חבר הקבוצה זכויות במקרקעין המסחרי בגודל של כ-195 מ"ר, וכן זכויות על הבעלות בקרקע הבלתי מתוכננת, בשווי של כמה עשרות אלפי שקלים. עבור דירה גדולה יותר בשטח של 165 מ"ר, מעריכים בקבוצה שהתשלום יהיה כ-865 אלף שקל.

לפי בדיקת TheMarker, דירות חדשות בפרויקט חוצות אפק של חברת נצר זהב בלב ראש העין נמכרות כיום במחירים של 900 אלף שקל לדירת ארבעה חדרים וכ-1.2 מיליון שקל לדירת חמישה חדרים - כך שלפחות "על הנייר" ההצעה הכספית של קבוצת הרכישה נראית כדאית, אם כי בפני הקבוצה עומדים עדיין כמה מכשולים, שהחשוב שבהם הוא עניין הבעלות על הקרקע - זו עדיין אינה בידיהם.

בנוסף, הקבוצה עדיין לא השלימה את ההתארגנות של הגוף שיוביל אותה במשאים ומתנים עתידיים עם חברות קבלניות ונותני שירותים נוספים. מכשול שלישי הוא חלון הזמנים הקצר העומד בפני הקבוצה, שכן המכרז עומד להיסגר בתוך כשלושה שבועות.

עוז אומר שהוא מודע למועד סגירת המכרז ולדרך הארוכה שעליו להשלים כדי למלא את שורות הקבוצה, אך הוא טוען שמדובר ביעד אפשרי: "ההזדמנות העסקית בקבוצה שלנו היא יוצאת מהכלל, ולכן אני בטוח שאנשים ישמחו להצטרף אלינו. מועד סיום המכרז התאחר כבר כמה פעמים, כולל פעם נוספת ממש לאחרונה - כך ששום דבר אינו סגור לגבי המועד הנוכחי, שהוא 17 באוגוסט 2008".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully