וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קומבינת הנדל"ן של מפוני גוש קטיף

עמירם כהן

28.7.2008 / 9:39

232 מפונים השתמשו במענק בסך 30 אלף דולר, שנועד לעודד אותם לעבור להתגורר באזורי עדיפות לאומית, לצורכי השקעה ב נדל"ן מניב

232 משפחות ממפוני גוש קטיף וצפון השומרון ניצלו פרצה בחוק ההתנתקות והשתמשו במענק בסך 30 אלף דולר, שנועד לעודד אותם לעבור להתגורר באזורי עדיפות לאומית, לרכישת דירות להשקעה, בעיקר בעפולה ובאשקלון - כך אמרו אתמול גורמים במשרדי הממשלה העוסקים בהתנתקות.

מדובר בהלוואה בסך 30 אלף דולר, שאמורה להיהפך למענק אם הדירה שנרכשה בעזרתה תימצא בבעלות המפונים חמש שנים לפחות. אם הנכס יימכר על ידם לפני תום התקופה, תיהפך ההלוואה להלוואה עומדת (המשולמת רק בתום תקופת ההלוואה). ואולם החוק לא קבע כי על המפונים להתגורר פיסית באחד היישובים שבאזור עדיפות לאומית א' כתנאי לקבלת המענק. לדברי גורם מקצועי באחד ממשרדי הממשלה, המפונים "מושכים את ההלוואה, רוכשים נכס להשקעה, מושכים ממנו דמי שכירות וממשיכים להתגורר בקראווילה על חשבון המדינה".

הגורם מוסיף כי "400 משפחות ממפוני חבל עזה ודרום השומרון משכו את המענק. ידוע לנו בוודאות על 232 משפחות שרכשו דירות להשקעה. משפחות אלה קיבלו פיצויים על הבית שממנו פונו, קיבלו מגרש מסובסד להקים בו את ביתם באזור המרכז והצפון - כגון יד בנימין, חפץ חיים ואזור עכו - ואת המענק שנועד לסייע להם ברכישת דירה באזורי עדיפות לאומית ניצלו לטובת רכישת דירות להשקעה. כל זאת בעודם ממשיכים כל העת להתגורר באתרי הדיור הזמני על חשבון המדינה או בשכירות מסובסדת".

מינהלת סל"ע אישרה את הנתונים. דורון בן שלומי, מנהל ועד מתיישבי גוש קטיף, אמר בתגובה: "לא מדובר בהשקעה שנעשתה בהיחבא. לפני יותר משנה וחצי דיברנו על העניין עם מינהלת סל"ע, שאמרה לנו שהיות שהחוק אינו אוסר זאת - אין להם בעיה עם זה. אף אחד מהם לא הרים אז גבה. כיום, כשהם מצויים תחת מתקפה ותחת ועדת חקירה, הם מנסים להכפיש את המתיישבים, אף שידעו על הדבר והסכימו לו בשתיקה".

  • עוד באותו נושא:
  • מפונים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully