וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאון בית השקעות: מאמינים כי האג"ח הצמודים הממשלתיים שוב מעניינים בתשואות הנוכחיות

TheMarker

28.7.2008 / 10:00

למשקיעים הפחות שמרנים ממליצים בגאון לשקול השקעה באג"ח קונצרני צמוד המדד בדירוגים גבוהים

בשבוע האחרון המסחר בשחרים התנהל במגמה מעורבת וכמעט ללא שינוי, כאשר התשואה ל-10 שנים (ממשל 217) נותרה על 5.93% בעוד שהאג"ח האמריקאי ל-10 שנים נסחר בירידות שערים קלות והתשואה לפדיון עלתה מ-4.08% לרמה של 4.11%. כפועל יוצא, פרמיית הסיכון בין האג"ח הישראלי למקבילו האמריקאי, התכווצה מעט לרמה של 1.82%.
אי השינוי בפרמיית הסיכון מוסברת בשוק עצבני בארה"ב ובישראל בהמתנה לדו"חות החברות ולפרמטרים כלכליים חדשים. בארה"ב החוזים על הריבית צופים סיכויים של 93% להשארת הריבית על כנה באוגוסט, בדומה לישראל וזאת בגלל מדד יוני הנמוך. על פניו נראה שהגענו לסטטוס קוו חדש. בגאון בית השקעות מעריכים כי הריבית בישראל תישאר חודש נוסף על כנה, עד שיתבררו נתונים חדשים כמו כיוון הדולר/שקל, כיוון המהלך של הנפט והסחורות וכולי.



האפיק הצמוד



בשבוע החולף, נרשמו עליות קלות של עד 0.3% באג"חים הצמודים כאשר העליות התרכזו בסדרות הקצרות והבינוניות. לפי ההערכות המעודכנות של בית ההשקעות, האינפלציה בשנת 2008 צפויה להסתכם סביב 3.5% כאשר האינפלציה החזויה הנגזרת משוק ההון ירדה חדות לרמה של סביב 2.9% "בלבד" ל-12 החודשים הקרובים. כלכלני גאון מאמינים כי האג"ח הצמודים הממשלתיים, הקצרים והבינוניים, שוב מעניינים בתשואות הנוכחיות (1.6%-2.0% ריאלית), בעיקר לאחר המימושים שחלו בהם לאחרונה.



למשקיעים הפחות שמרנים שביניכם, ממליצים בגאון לשקול השקעה באג"ח קונצרני צמוד המדד בדירוגים גבוהים, שהינו אטרקטיבי נוכח SPREAD (מרווח) של כ-1.2% (תל בונד 20) מאג"ח ממשלתיות מקבילות.
בבית ההשקעות סבורים כי בהמשך השנה, לחצי האינפלציה יתמתנו ממספר סיבות ביניהן עליות הריבית בעולם, ירידה בצמיחה העולמית (מיתון) וצפי לירידה במחירי הסחורות והנפט. עם זאת, למי שמעריך ציפיות אינפלציה גבוהות מ 2.9% ב- 12 החודשים הקרובים, מומלץ אף להגדיל ברכיב הצמודים הקצרים ו/או הבינוניים על חשבון האפיק השקלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully