וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר עולה ב-0.1% מול הין לשיא של החודש האחרון - 107.89 ין לדולר

ירון הופמן

28.7.2008 / 9:54

ליהמן ברדרס: הדולר האוסטרלי ייפול ב-21% מול הדולר במהלך 2009



הדולר עולה כעת ב-0.1% מול הין לשער שיא של החודש האחרון - 107.89 ין לדולר, בעקבות חקיקה שעברה בקונגרס האמריקאי התומכת בבנקי המשכנתאות הקורסים פאני מיי ופרדי מאק. הדולר נסחר ללא שינוי מול היורו בשער שיא של שלושת השבועות האחרונים בעקבות הערכות כי דו"ח ממשלתי ייראה השבוע כי שיעור הצמיחה של כלכלת ארצות הברית ברבעון שחלף כפול מקצב הגידול הממוצע בשלושת הרבעוניים שקדמו לו. היואן הסיני נחלש מול הדולר ב-0.1% לשער של 6.84 יואן לדולר לראשונה זה שלושה ימים, בעקבות הציפייה כי הממשלה תצמצם את התחזקות המטבע המקומי כדי לעזור ליצואנים לנוכח ההאטה הכלכלית. מתחילת השנה התחזק היואן ב-7% מול הדולר - השיעור הגבוה ביותר מבין עשרת המטבעות המובילים באסיה, מחוץ ליפאן.



הקונגרס האמריקאי הציע להקפיא ביצוע עיקולי בתים ל-400 אלף בעלי משכנתאות, ולסייע לפאני מיי ופרדי מאק, במטרה לעצור את משבר הדיור החמור ביותר מאז המיתון הגדול של שנות ה-30'. הנשיא בוש אמור לאשר את החלטת הקונגרס. "תוכנית ההצלה של הקונגרס תומכת בדולר", אמר יוג'י סאיטו, מנהל מחלקת מטבע חוץ בבנק סוסייטה ג'נרל בטוקיו.



הוון הדרום קוריאני עולה ב-0.4% מול הדולר לשער של 1006 וון לדולר, לאחר פרסום עודף במאזן התשלומים ביוני לראשונה זה שבעה חודשים. הוון צפוי לרשום החודש את העלייה הגדולה ביותר מאז ינואר 2006, לאחר שהממשלה רכשה את המטבע המקומי כדי למתן את האינפלציה.



הדולר האוסטרלי יורד ב-0.3% מול הדולר לשער של 0.953 דולר אוסטרלי לדולר. חברת דאיווה אסט מנג'מנט (Daiwa Asset Management) המחזיקה ב-4% מאגרות החוב של ממשלת אוסטרליה, מצפה כי הדולר האוסטרלי ייסחר ביחס של 1:1 מול הדולר האמריקאי עד תום השנה. ההערכה הקודמת צפתה שער של 1.1 דולר אמריקאי לדולר אוסטרלי. בנק ליהמן ברדרס שהמליץ על רכישת דולר אוסטרלי בפברואר, חוזה כעת כי המטבע ייפול ב-21% מול הדולר במהלך 2009.



הדולר רושם מגמה מעורבת מול המטבעות האירופיים. הוא נחלש ב-0.2% מול הליש"ט הבריטית לשער של 1.99 דולר לליש"ט, ועולה ב-0.1% מול הלירה הטורקית לשער של 1.2 לירה לדולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully