וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעשיית הקרנות התכווצה ב-6 מיליארד שקל אבל לא כולם פודים

שרית מנחם

28.7.2008 / 10:05

פריזמה נפרדה מ-400 מיליון שקל אך יש גם שממשיכות לצמוח: פסגות, דש ומנורה ממשיכות לגייס



ארבעה ימי מסחר נותרו ליולי והפעילים בשוק ההון המקומי מקווים שהחודש העוקב יהיה טוב יותר. המדדים המובילים רשמו ירידות: מתחילת החודש איבד מדד ת"א 25 (מעו"ף) 5.3%, ת"א 100 ירד ב-4.8%, מדד ת"א נדל"ן 15 צנח ב-11.5% ומדד ת"א בנקים קילף 4.6% מערכו.



תעשיית קרנות הנאמנות ממשיכה להתכווץ והיא מנהלת כיום 114 מיליארד שקל - ירידה של 6 מיליארד שקל (5%) מתחילת השנה. על אף שרוב השחקניות בתעשייה רושמות פדיונות, נראה כי הכספים שמושכים המשקיעים מחברות מסוימות נספגים בחזרה לתעשייה דרך חברות אחרות. כך, רוב הקיטון שנרשם מגיע על רקע הירידות החדות בשווקים.



מסיכום החודש עולה כי מבין חמש השחקניות הגדולות בענף - פסגות, פריזמה, הראל פיא, כלל פיננסים ומגדל - רק פסגות מצליחה להציג מאזן חיובי. ביולי פדתה פריזמה 400 מיליון שקל והיא מסכמת פדיונות של 1.9 מיליארד שקל מתחילת השנה. מהקרנות של הראל פיא יצאו 200 מיליון שקל ומתחילת השנה ירד היקף הנכסים המנוהל ב-800 מיליון שקל.



בכלל פיננסים הפדיונות ביולי צנועים יותר ומסתכמים ב-50 מיליון שקל, נתון שמשאיר את המאזן של כלל פיננסים מתחילת השנה חיובי עם גיוס של 300 מיליון שקל. הקרנות של מגדל ממשיכות להתכווץ וביולי הן איבדו 250 מיליון שקל. מתחילת השנה קטן היקף הנכסים במגדל ב-2.1 מיליארד שקל. לעומתן, ממשיכה פסגות לחזק את מעמדה כשחקנית הגדולה בענף ולהרחיב את הפער אל מול המתחרות. ביולי הצליחה פסגות לגייס 550 מיליון שקל והיא רושמת גיוסים של 5.9 מיליארד שקל מתחילת השנה.



ואולם נראה כי גם בקרב השחקניות הקטנות יש מי שמצליחות לגדול גם על רקע מצב השוק הקשה. לקרנות של דש זרמו 330 מיליון שקל החודש, ומתחילת השנה רושמים בדש גידול מרשים של 1.5 מיליארד שקל. הקרנות של מנורה מבטחים הצליחו לגייס 152 מיליון ביולי ומתחילת השנה התנפחו ב-1.1 מיליארד שקל.



פסגות צומחת, קסם צונחת



בענף תעודות הסל הסנטימנט חיובי בהרבה. התעשייה ממשיכה לצמוח והיא כבר מנהלת 36 מיליארד שקל. ביולי הציגו רוב השחקניות הגדולות בענף גיוסים. גם בענף תעודות הסל המגייסת הגדולה היא פסגות. על אף שבתחום תעודות הסל פסגות היא שחקן קטן יחסית, נראה כי היא צוברת תאוצה וביולי הצליחה לגייס 150 מיליון שקל. מתחילת השנה רשמה פסגות צמיחה של 70% בנכסים המנוהלים והיא מנהלת 3.8 מיליארד שקל. ביולי גייסה תכלית 81 מיליון שקל ומתחילת השנה 1.7 מיליארד שקל.



מבט גייסה 36 מיליון והיא רושמת גידול של 1.5 מיליארד שקל מתחילת השנה. מי שממשיכה להיפגע מהשוק הדובי היא קסם, המתחרה הגדולה בענף. רוב הפעילות של קסם מוטת מניות (70%). היא סובלת מאוד מהירידות בשווקים, שמבריחות את המשקיעים מנכסים מנייתיים ומכווצת את ערך המדדים, וכן את היקף הנכסים שקסם מנהלת. ביולי התכווצה מצבת הנכסים של קסם ב-200 מיליון שקל ועתה היא מנהלת 11.75 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully