וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

232 משפחות ממפוני עזה השתמשו במענק שנועד לעודדם לעבור לאזורי עדיפות לאומית - לקניית דירות להשקעה

עמירם כהן

28.7.2008 / 10:07

ניצלו פירצה בחוק ונהנו ממענק של 30 אלף דולר; רכשו דירות והשכירו - בעיקר בעפולה ובאשקלון



232 משפחות ממפוני גוש קטיף וצפון השומרון, ניצלו פרצה בחוק ההתנתקות - והשתמשו במענק של 30 אלף דולר, שנועד לתמרץ אותם לעבור להתגורר באזורי עדיפות לאומית א', לצורך רכישת דירות להשקעה במקומות שונים בארץ, בעיקר בעפולה ובאשקלון; כך אמרו אתמול גורמים במשרדי הממשלה, העוסקים בהתנתקות.



מדובר בהלוואה שאמורה להפוך למענק, אם הדירה שרכשו בעזרתה תימצא בבעלותם 5 שנים לפחות ואם הנכס יימכר לפני תום התקופה - ההלוואה תהפוך להלוואה עומדת (לא צוברת ריבית). המפונים ניצלו את העובדה שהחוק לא קבע כי על הרוכשים להתגורר פיסית באזור עדיפות לאומית, כתנאי לקבלת המענק: "מושכים את ההלוואה, רוכשים נכס להשקעה, גובים עליו דמי שכירות וממשיכים להתגורר בקראווילה על חשבון המדינה", כדברי גורם מקצועי ממשלתי שמוסיף: "על פי הנתונים שבידנו 400 משפחות ממפוני חבל עזה ודרום השומרון משכו את המענק. ידוע לנו בוודאות על 232 מהשפחות הללו שרכשו דירות להשקעה.



"מדובר במפונים שקיבלו פיצויים בסך 3 מיליון שקל (ממוצע) על הבית ממנו פונו ובגין עלויות שיקומם מחדש, קיבלו מגרש מסובסד לבנייה באזור המרכז והצפון (יד בנימין, חפץ חיים, אזור עכו ועוד) להקים בו את ביתם ועוד מענק לרכישת דיור באזור עדיפות לאומית - אותו ניצלו לרכישת דירות להשקעה מהן הם גובים דמי שכירות. כל זאת בעודם ממשיכים להתגורר באתרי הדיור הזמני ("קראווילות") על חשבון המדינה או בשכירות מסובסדת".

מנהלת סל"ע אישרה את הנתונים.



דורון בן שלומי, יו"ר ועד מתיישבי גוש קטיף, מסר בתגובה: "לא מדובר בהשקעה שנעשתה בהיחבא. לפני שנה וחצי באנו למינהלת סל"ע ודיברנו איתם על זה - והם אמרו לנו שהיות שהחוק אינו אוסר את זה, אין להם בעיה עם זה ואף אחד מהם לא הרים גבה. היום, בזמן שהם מצויים תחת מתקפה וועדת חקירה, הם מנסים להכפיש את המתיישבים, בעוד שהם ידעו על הדבר הזה והסכימו לו בשתיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully