וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דש איפקס מקימה חברה בת למיזוגים ורכישות

שרית מנחם

28.7.2008 / 10:56

בבית ההשקעות רואים במשבר בשווקים הזדמנות לעסקות וגייסו לצורך הקמת החברה החדשה את יאיר אפרתי



תקופות של משבר הן הזמן שבו ניתן לראות מיזוגים עסקיים בענפים שונים, שבהם מעורבות חברות קטנות המתקשות לשרוד את המיתון באופן עצמאי ומתמזגות. באותה מידה אלה גם ימים של הזדמנויות עסקיות שבהן חברה גדולה, שהצליחה להגיע למשבר עם נזילות, יכולה לנצל את ההזדמנויות הנוצרות לצורך רכישת חברות אחרות.



זו יכולה להיות הסיבה לכך שלמרות המשבר בית ההשקעות דש איפקס יוצא ביוזמה חדשה ומקים חברה בת שתעסוק במיזוגים ורכישות. מי שחבר לדש איפקס כדי לסייע בהקמה ובתפעול הוא יאיר אפרתי, שכבר צבר קילומטרז' בתחום. אפרתי, שעוסק בתחום בעשר השנים האחרונות (מתוכן שלוש שנים במקינזי בלונדון וניו יורק), ינהל את הפעילות.



על אף שמצב הכלכלה והבורסות בעולם ויסתו את היקף עסקות המיזוגים והרכישות, אפרתי חושב שהתזמון כלל לא רע: "המספרים הכוללים מראים שחזרנו להיקפים שנרשמו ברבעון השלישי של 2006: כ-2,000 עסקות בעולם בשווי ממוצע של כ-300 מיליון דולר לעסקה.



מהנתונים עולה כי היקף העסקות הגדולות ירד, אבל היקף העסקות הבינוניות בעולם (עד 100 מיליון דולר) הרבה פחות דרמטי". עידו נויברגר, מנכ"ל משותף בדש איפקס, מוסיף: "מידע זה רלוונטי מאוד לישראל. שכן רוב העסקות הקשורות לגופים ישראליים, בין אם הן מקומיות או בינלאומיות, הן בהיקפים של עד 100 מיליון דולר. המצב הכלכלי מעודד חברות להתמזג כחלק מתהליכי התייעלות ויצירת יתרונות לגודל".



על אף שמיזוגים ורכישות הוא מתחומי הפעילות המרכזיים של בתי ההשקעות בחו"ל, בישראל הוא נמצא עדיין בחיתוליו. פעילות זו דורשת שילוב של קשרים עסקיים בישראל ובחו"ל לצורך איתור חברות ומשקיעים פוטנציאליים, בצד אנליזה והערכות שווי של חברות. רוב העסקות בישראל מבוצעות באמצעות מתווכים, ולא במעורבות מקצועית ומקיפה של אנשי מקצוע, כפי שהדברים נעשים בידי בתי ההשקעות במערב.



למה חברה צריכה בית השקעות כגורם מתווך בעסקה? מה הערך המוסף?



אפרתי: "השירות ללקוח לקראת עסקה מתחיל בהכנה מוקדמת של החברה לחידוד המטרות ותיאום ציפיות מתוך ההיכרות רבת השנים שלנו עם השוק. בהמשך, אנחנו מאתרים את החברה הנרכשת באמצעות הקשרים שלנו בישראל ובחו"ל; ומכינים את החברה להופעה מקצועית מול רוכשים פוטנציאליים ולהבנה, מתוך ניתוח כלכלי של החברה במקרה של רכישה ומיזוג. ככל שההופעה חדה, היא מכילה את כל המסרים המרכזיים ומועברת בדרך המקובלת בחו"ל, כך גדלים הסיכויים לעסקה והשווי עולה משמעותית. בנוסף, כשמדובר בעסקה ייחודית או מורכבת במיוחד, יש חשיבות לניתוח צרכי הרוכש, לרבות סוגיות מיסוי ולאופן שבו מסבירים לרוכש איך העסקה יוצרת ערך בעבורו".



אילו חברות מגיעות אליכם?



נויברגר: "חברות השוקלות רכישה, מכירה, מיזוג או גיוס הון פרטי ממשקיעים בישראל ובחו"ל. לעתים אנחנו גם יוזמים את הפניות. ביצענו עסקות של מכירת שליטה בחברות שנסחרו בתל אביב ובנאסד"ק, וכן בחברות פרטיות וכמובן בגיוסי הון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully