וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התעשייה נערכת להאטה כלכלית: מתיעלת, מקטינה הוצאות הנהלה, מפטרת ומצמצמת מלאים

אורה קורן

28.7.2008 / 11:08

סקר של פורום מנהלי כספים בהתאחדות התעשיינים: 30% מהמפעלים החליטו על ביטול או דחייה של השקעות



מפעלי התעשייה נערכים להאטה כלכלית ו-60% מהם החלו בתהליכי התייעלות; 44% - מקטינים הוצאות הנהלה והוצאות כלליות; 36% - מצמצמים כוח אדם ו-36% - מצמצמים מלאים (חלק מהמפעלים נוקטים בכמה פעולות בד בבד) - כך מסר היום פנחס קימלמן, יו"ר פורום מנהלי כספים בהתאחדות התעשיינים ומשנה למנכ"ל אסם השקעות, על בסיס סקר שערך לאחרונה פורום מנהלי כספים בקרב עשרות מנהלי כספים במפעלי התעשייה.



קימלמן ציין, כי בחודשים האחרונים 30% מהמפעלים החליטו על ביטול או דחייה של השקעות, בשיעור ממוצע של כ-40% מהיקף ההשקעות המתוכננות.



עוד עולה מהסקר כי 7.5% ממפעלי התעשייה בארץ נפגעו ממשבר האשראי בארצות הברית בתחום המימון. יו"ר פורום מנהלי כספים בהתאחדות התעשיינים אמר כי ייתכן שאחת הסיבות למיעוט היחסי במספר המפעלים שנפגעו מימונית ממשבר האשראי האמריקאי היא הירידה בהשקעות.



מהסקר של פורום מנהלי כספים בהתאחדות התעשיינים עולה כי 69% ממנהלי הכספים ציינו את עליית מחירי חומרי הגלם (ללא דלקים) כגורם מדאיג ביותר המשפיע על פעילות החברה; 67% - ציינו כגורם מדאיג את ייסוף השקל; 37% - את עליית מחיר הדלקים ו-33% ממנהלי הכספים ציינו את הירידה בביקושים לחו"ל, כגורם המדאיג ביותר המשפיע על פעילות החברה.



מהסקר עולה ש-53% ממנהלי הכספים בתעשייה סבורים כי הסיוע הממשלתי הנדרש כיום הוא הורדת מיסים ישירים; 45% - סבורים שדרוש סיוע ליצואנים בעידוד השיווק לחו"ל; 40% - סבורים כי על הממשלה להגדיל תמריצים להשקעות ו-33% - סבורים כי דרושה השקעה ממשלתית בתשתיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully