וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחרות החדשה של גוגל: עובדים לשעבר משיקים היום מנוע חיפוש מתחרה בשם Cuil

סוכנויות הידיעות

28.7.2008 / 11:40

מייסדי Cuil טוענים כי מנוע החיפוש שלהם עדיף - בין היתר כי לטענתם הוא מקיף יותר עמודי אינטרנט מגוגל

קול הוקם על ידי 4 פורשי גוגל, שלכולם נסיון בענף מנועי החיפוש. אנה פאטרסון הקימה מנוע חיפוש שנרכש על ידי גוגל ב-2004. ב-2006 עזבה את גוגל, והקימה את קול ביחד עם בעלה, טום קוסטלו, ושני מהנדסים לשעבר בגוגל - ראסל פאואר ולואיס מונייר. פאואר עבד עם פאטרסון באותו צוות בגוגל. מונייר, שגם הוא עבד בגוגל זמן קצר, ידוע יותר כסמנכ"ל הטכנולוגיה הראשי של אלטה-ויסטה - מנוע החיפוש שנחשב לטוב ביותר לפני כניסתה של גוגל לשטח ב-1998. מונייר גם סייע בהקמת מנוע החיפוש הפנימי של אי-ביי. קוסטלו, שבסוף שנות ה-90' הקים מנוע חיפוש מבטיח בשם Xift, הצטרף ליבמ, שם עבד על מנוע חיפוש אנליטי שנקרא WebFountain.



קול אינה מפרסמת את הנוסחה שפיתחה על מנת לכסות נתח נרחב יותר מהאינטרנט, באמצעות פחות מחשבים לעומת גוגל. וגוגל אינה מסכימה עם הנתונים: דוברת החברה, קייטי ווטסון, אמרה כי גוגל עדיין מאמינה כי אינדקס עמודי האינטרנט שלה הוא הגדול ביותר.



לאחר מספר שאלות לגבי קול, גוגל טענה בבלוג שלה ביום שישי כי היא סורקת באופן סדיר כטריליון קישורי אינטרנט. עם זאת, החברה אמרה כי אינה מקטלגת את כולם, כיוון שהם מצביעים על תוכן דומה, או יכולים לפגוע באיכות תוצאות החיפוש באופן כלשהו. בבלוג לא נמסר מספר העמודים המקוטלגים בגוגל. היקף העמודים באינדקס הוא נתון חשוב, כיוון שאלא אם כן העמודים מקוטלגים ומאוכסנים במסד נתונים, לא ניתן לחפש ולמצוא תוכן.



קול מאמינה כי מנוע החיפוש שלה יתברר כעדיף על גוגל גם בדרכים אחרות: ביניהן גם השיטה לזיהוי והצגת תוצאות החיפוש הרלוונטיות ביותר. במקום לנסות לחקות את שיטת דירוג איכות וכמות הקישורים לאתרי האינטרנט, כפי שעושה גוגל, פאטרסון אומרת כי הטכנולוגיה של קול מתעמקת בתוכן של העמוד עצמו. גם הצגת התוצאות של קול שונה בתכלית - הן מוצגות בפורמט יותר מגזיני: במקום רשימה אנכית של קישורי אינטרנט, הן מופיעות זו לצד זו, עם יותר תמונות ברחבי העמוד. בתוצאות יש גם טורים צידיים עליהם ניתן ללחוץ על מנת למצוא חומר נוסף על נושאים הקשורים בחיפוש המקורי.



קול גם מקווה למשוך משתמשים באמצעות ההבטחה כי אינה שומרת מידע אודות החיפושים או הרגלי הגלישה של המשתמשים - בניגוד לגוגל, שסופגת ביקורות רבות מצד גופים צרכניים החוששים לפרטיות הגולשים.







מנוע החיפוש הקודם של אנה פטרסון היה כה מרשים, עד כי גוגל החליטה לרכוש את הטכנולוגיה ב-2004, על מנת לשדרג את המערכת שלה. לדעת פטרסון, ההמצאה החדשה שלה חשובה אף יותר - אך הפעם היא אינה מתכוונת למכור אותה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully