וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל יתדלק בשמן משומש ממסעדות

דניאל שמיל

28.7.2008 / 11:44

יערוך ניסוי בדלק ממקורות צמחיים. חתם על הסכם עם חברת גרין בי לאספקת ביו-דיזל המיוצר משמן צמחי ומשמן טיגון משומש

צה"ל יחל בעוד כחודשיים בניסוי ראשון בביו-דיזל - דלק המיוצר ממקורות צמחיים. צה"ל חתם על הסכם עם חברת גרין בי (Green Be) מירושלים, שתספק את הביו-דיזל לניסוי. בשלב ראשון מדובר בכמה אלפי ליטרים שיירכשו מהחברה וישמשו בעשרות מכוניות מסחריות ופרטיות שבשירות צה"ל.

באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה"ל מתכננים לבחון הן את השימוש בביו-דיזל להנעה והן את עמידותו באחסון ממושך לשעת חירום. אחד מחסרונות הביו-דיזל הוא שלא ניתן לאחסנו ליותר משנה.

ביו-דיזל הוא דלק ממקורות צמחיים, המיוצר משמן צמחי טהור או משמן טיגון משומש. בגרין בי מפיקים אותו מזיקוק שמן משומש ממסעדות ומאולמות אירועים. מנועים רבים מתודלקים בביו-דיזל טהור, ואילו באחרים נדרשת מהילה של ביו-דיזל בסולר, דלק מחצבי.

השימוש בביו-דיזל מפחית ב-50%-60% את פליטת גזי החממה (פחמן דו-חמצני) וחלקיקים ופחמימנים ומביא לעלייה קלה בפליטת תחמוצות חנקן. מחיר הביו-דיזל הוא כ-6.10 שקלים לליטר - כשקל אחד פחות ממחיר ליטר סולר.

לפי הצעת חוק המיסוי הירוק, העומדת כעת לאישור הכנסת, יופחת הבלו על ביו-דיזל המיוצר בישראל. בנוסף, תחול חובת מהילת כל סוגי הסולר בביו-דיזל, בהדרגה עד שיגיע ל-5% ב-2010.

כיום מותר להשתמש בביו-דיזל בריכוז של לא יותר מ-5% בתערובת עם סולר בשל התקן האירופי. מכון התקנים מגבש תקן שיתיר שימוש בריכוזים גבוהים יותר. גרין בי קמה ב-2003 על ידי דיוויד מסבכר. החברה עוסקת בייצור ביו-דיזל ובמכירתו לחברות ולציי רכב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully