וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דווקא עכשיו מפחיתה אקסלנס את דמי הניהול בקרן הכספית

שרית מנחם

28.7.2008 / 11:52

בסוף החודש מסתיימת ההתחייבות של הקרנות הכספיות הגדולות - אקסלנס מנצלת התזמון ומפחיתה דמי ניהול ל-0%



20 מיליארד שקל זרמו מתחילת השנה לקרנות הכספיות. המוצר החדש שהצטרף למדף כחלק מרפורמה שהנהיגה רשות ניירות ערך, הנשים את תעשיית קרנות הנאמנות בחודשים הראשונים להשקתו ונהנה מגיוסים יפים.



הקרנות הכספיות הוגבלו במדיניות השקעה צרה, כך שהשחקניות בתעשייה התמודדו עם קושי לבדל ולבלוט עם המוצר שלהן. כך, בחודשים הראשונים להשקתן פתחו הברוקרים במסעות פרסום אגרסיוויים, וחלקם אף הציעו למשקיעים דמי ניהול אפסיים; מהלך שפגע בנתונים הכספיים שלהם. על כל מיליארד שקל שמנוהל בקרנות כספיות בדמי ניהול אפסיים, החברה המנהלת מפסידה, ללא עליות פרסום, 1.8 מיליון שקל בשנה. העלויות אלה נובעות מדמי הפצה שגובים הבנקים ומעליות הברוקראז'.



בתי ההשקעות הבינו שלא יוכלו להמשיך ולהתנהל בפילונטרופיה, וההתחייבות לניהול בחינם בעבור הקרנות הגדולות - פיא כספית שקלית, כלל פק"מ פלטינום, פסגות כספים שקלית ופריזמה כספית - מסתיימת בסוף החודש.



בנוסף, בניסיון למזער נזקים השיקו בבתי ההשקעות קרנות כספיות נוספות, שמציגות מדיניות השקעה דומה וגובות דמי ניהול.



בענף קיוו שבסוף החודש יעלו המתחרות הגדולות בענף את דמי הניהול, כך שהפעילות תתחיל להרוויח או לפחות לא להפסיד. ואולם נראה כי באקסלנס החליטו לשבש את התוכניות, ודווקא עכשיו הם מפחיתים את דמי הניהול בקרן הכספית מ-0.2% ל-0%. נראה כי באקסלנס מקווים ליצור יתרון תחרותי מול השחקניות הגדולות אם הן יעלו את דמי הניהול בסוף החודש.



עם זאת, לנוכח התחרות הקשה בענף ייתכן שעדכון דמי הניהול ידחה; תרחיש שבוודאי לא ישמח את הפעילים בתעשייה. "יהיה זה בלתי אפשרי לנהל קרנות בדמי ניהול אפסיים", מסביר בכיר בתעשיית הקרנות. "זה התחיל עם המהלך השגוי של פריזמה בתחילת השנה, שדירדר את הענף לדמי ניהול אפסיים. עכשיו מגיעה אקסלנס, שמנהלת 242 מיליון שקל, כך שאין לה מה להפסיד. תמיד יהיה איזה טיפש שיסחוב את התעשייה מטה", הוא מסכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully