וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כינוס של 250 אנשי דת מוסלמים בקריאה לבטיחות בדרכים

דניאל שמיל

28.7.2008 / 12:33

אחת הטענות של חוקרי בטיחות במגזר הערבי הן שתאונות נתפשות כגזירת גורל ואין אפשרות למנוע אותן



הרשות הלאומית עורכת היום לראשונה יום עיון לאנשי דת מוסלמים, במסגרת "תוכנית החרום" שהכריזה למאבק בתאונות הדרכים במגזר הלא יהודי. יום העיון ייערך בשפרעם, בשיתוף האגף לעדות דתיות במשרד הפנים (גלגול של משרד הדתות) וארגון "בטרם" לבטיחות ילדים ומיועדים להשתתף בו 250 כוהני דת מוסלמים (אימאמים).



התוכנית כוללת הרצאות שונות ובניהן התייחסות לתוכנית החירום של הרשות הלאומית, הרצאה על בטיחות ילדים, דרכי מניעה מתאונות וכן להיבט הדתי בהתייחסות לגורל מול אחריות אישית.

אחת הטענות של חוקרי בטיחות במגזר הערבי הן שתאונות נתפשות כגזירת גורל, ואין אפשרות למנוע אותן בשינויי התנהגות מודעים. הש'ייח מוחמד אמארה, המשמש כאימאם של הכפר זלאפה, יעביר את ההרצאה על הקשר תפישת הגורל כגורם לתאונות. "להרבה אנשים נוח להגדיר כל דבר כגורל, ואני רוצה להפריך את כל העניין הזה" אומר הש'ייח "אנחנו מאמינים בגורל, ומאמינים שאלוהים כתב כל דבר אבל אנחנו לא יודעים מה הגורל ולכן צריך לפעול כאילו אין גורל. אי אפשר לנהוג שיכורים ולהרוס משפחות ואז להגיד שזה היה גורל".



הש'ייח אמרה מאמין בכוחם של כוהני הדת לחולל שינוי: "יש לנו תפקיד חשוב בהעלאת המודעות לציבור שלנו. אני יכול להיות גשר, להעביר מסרים ולהגביר את החשיבות של חיי אדם ושל כיבוד חוקי התנועה. באיסלאם, חיי אדם הם ערך עליון".



במגזר הערבי שיעור הנפגעים גבוה בהרבה מחלקם של הערבים באוכלוסיה. השנה 2008 נהרגו 86 ערבים בתאונות דרכים, מתוך 244 הרוגים בסך הכל. זהו שיעור של 35%, כמעט כפול מהמשקל של הערבים באוכלוסיה. 22 ילדים (עד גיל 18) נהרגו בתאונות דרכים, שיעור של 65% מכלל הילדים שמצאו את מותם בכבישים.



10 מהילדים ההרוגים נפגעו ב"תאונות חצר", הייחודיות למגזר הערבי. הן נגרמות בקרבת בתי מגורים, כאשר רכב יוצא מחנייה ופוגע בילדים משחקים. הפתרון המומלץ לתאונות היא הפרדה בין מגרשי חנייה ומקומות משחק. המלצות של מומחי בטיחות הן להקים מגרשי חנייה לרכב כבד בסמוך ליישובים ומחוצה להם וכן הגברת מודעות הנהגים לתשומת הלב הנדרשת בעת נהיגה בשטח בינוי ומודעות ההורים להשגחה על ילדיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully